Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat kun je het best doen tegen droge ogen?

ik heb de laatste tijd erg last van droge en brandende ogen.
Ik gebruik al soms oogdruppels maar na ongeveer een minuut beginnen mijn ogen dan weer te branden.
is er nog iets anders aan te doen wat langer effect heeft?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
879
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens naar de omgeving waar je die droge ogen hebt. Is de lucht droog?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja de lucht is best wel droog denk ik, ik hoorde al dat de lucht beter vochtig kon zijn, ik weet alleen niet hoe ik de lucht vochtiger kan maken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Planten helpt iets, van die bakjes aan de verwarming ook. Maar wat echt helpt is een luchtbevochtiger. Ik heb er vorig jaar een aangeschaft en heb daar geen spijt van gehad.
http://www.bcc.nl/huishouden/klimaatbeheersing/luchtbehandeling.html?q=luchtbevochtiger
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke bedankt, die zal ik ook gaan proberen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niet gewoon slaap tekort..?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee denk t niet. ik slaap genoeg volgens mij, maar ik ga zo'n luchtbevochtiger kopen en kijken of het beter wordt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En raampje open zetten helpt niet?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Misschien werkt huilen wel want dan maak je traanvocht aan of heel lang niet met je ogen knipperen maar dan worden Ze nog droger. Of misschien gewoon afwachten of als het echt pijn gaat doen kan je altijd eve naar de huisarts gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even naar de huisarts cq oogarts. Zonodig zal deze kunsttranen voorschrijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met deze tips kunt zelf droge ogen helpen zoveel mogelijk te voorkomen.
Tip 1 - Merkt u dat u onder bepaalde omstandigheden méér klachten heeft van droge ogen, probeer dan deze omstandigheden te veranderen. U kunt voorkomen dat het traanvocht te snel verdampt door de luchtvochtigheid in huis te verbeteren. Dit kunt u doen met behulp van waterbakken aan de verwarming of door de aanschaf van een luchtbevochtiger.
Tip 2 - Buiten kunt u een speciale (fiets)bril dragen die aan de zijkanten is afgesloten en ervoor zorgen dat de ogen door de wind niet te veel uitdrogen.
Tip 3 - Vermijd zaken die extra droogte of irritatie geven, zoals een haarföhn, een ventilator of rook.
Tip 4 - Het dragen van contactlenzen kan bij droge ogen grote problemen geven. U kunt complicaties voorkomen door regelmatig oogdruppels te gebruiken volgens de aanwijzingen van de oogarts en de ogen laten controleren door de oogarts.
Slapen met half open ogen:
Sommige mensen slapen met hun ogen half open en het is van belang dit te melden aan de oogarts die u onderzoekt voor uw klacht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou goed kunnen dat je gewoon een bril (of lenzen) nodig hebt.
Mijn zus had hier ook ontzettende last van, zeker in de avond dan kon ze zich nergens meer op focussen kreeg ze erg vaak last van brandende ogen/droge ogen en erge hoofdpijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding