Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe ga ik weer lopen na operatie?

Ik heb drie weken geleden een ongelukje gehad waardoor ik op krukken ging lopen. Ik heb nu dus 3 weken mijn linkerbeen niet gebruikt en het is nu heel dun. Ik ben gister aan mijn knie geopereerd en nu mag ikdus weer gaan lopen, maar hoe doe ik dit? Kan ik gelijk weer vol gewicht zetten of..?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
840
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is alleen te beantwoorden door je arts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier zijn fysiotherapeuten voor!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als het een kijk operatie is geweest voor een gescheurde meniscus mag je gewoon lopen, mits je niet tilt of gaat rennen etc natuurlijk. Maar ik zou even je arts vragen. Dan weet je het zeker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

NIET forceren. Als je been echt dunner is geworden, is het beter om met fysiotherapie de kracht weer terug op te bouwen. Je doet dan oefeningen onder deskundige begeleiding.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Bij het verlaten van het ziekenhuis moet je de nodige informatie hebben gehad. Je kan , als zij in gebreke zijn gebleven, aan je huisarts een verwijsbrief vragen voor de fysiotherapeut. Die zal je precies vertellen wat de belasting is die je op het been mag/kan zetten en hoe je weer normaal 'op de been' komt. Van hieruit is dat niet te zeggen.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt GEEN verwijzing nodig voor een fysiotherapeut, daar mag je gewoon zelf naar toe.
Ivana
11 jaar geleden
Prima, dan zonder verwijzing!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding