Als je spierpijn hebt na het trainen, betekent het dan (of kan het betekenen) dat je goed hebt getraind?

Nadat ik van mijn sport weer thuiskom heb ik soms spierpijn. Wil dat zeggen dat ik die spieren dan goed heb gebruikt? Of dat ik iets verkeerd heb gedaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het ligt er aan in welke mate je spierpijn hebt gekregen. Spierpijn is een natuurlijk proces als gevolg van beschadigde spieren die aan het herstellen zijn. Een beschadiging op microniveau heb je juist nodig om sterker te worden. Een warming-up kan hier helaas niets aan veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Meestal is dit geen goed teken. Dit betekent dat je te veel van je spieren gevraagd hebt. De pijn die je ervaart heeft te maken met het feit dat je spieren weer moeten herstellen van de inspanning.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee.
Dit betekend dat je ten eerste geen goede opwarming hebt gehad en ten tweede dat je je spieren overbelast hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt je spieren flink aan het werk gezet. Soms gaat de overgang van niets doen naar sterke activiteit te snel en krijgen je spieren op hun donder. Andersom ook. Doen jullie een cooling down. Langzaam opstarten en met beleid weer afscheid nemen van het trainen