wat houd de ziekte griep nou eigenlijk precies in?

De titel van mijn zegt hetm eigenlijk al,
ik zou graag de exacte kenmerken van de ziekte griep willen weten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Verkoudheid en griep worden vaak samen genoemd, meestal is er bij een verkoudheid zeker spraken van een grieperig gevoel. Bij een verkoudheid verdwijnen deze symptomen meestal binnen een aantal dagen. Deze symptomen zijn gelijk aan griepsymptomen. Hierdoor worden verkoudheid en griep nog weleens met elkaar verward.
Beginnende symptomen zijn:
•Een loopneus
•Keelpijn
•Hoesten en niezen
•Waterige ogen
•Slijmvorming.
Nogmaals deze symptomen zijn zowel bij een verkoudheid als bij een beginnende griep aanwezig. Bij een griep zullen deze symptomen al snel overgaan in:
•(Hoge) koorts
•Vermoeid en slap
•Weinig eetlust
•Spierpijn
•Droge en pijnlijke keel
•Hoofdpijn
•Koude rillingen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Onder griep wordt verstaan, een besmettelijke infectieziekte met als kenmerken onder meer verkoudheid, koorts, hoofdpijn, spierpijn en hoesten. Ofwel een virusinfectie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Griep is een besmetting met het influenzavirus. Het influenza virus kan van jaar tot jaar muteren, waardoor het moeilijk bestrijdbaar is.

http://www.griepverschijnselen.nl/
11 jaar geleden
Griep (influenza)

Griep is een zeer besmettelijke virusinfectieziekte die vaak als epidemie voorkomt. Jaarlijks krijgt ca. 10% van alle Nederlanders griep. Griep gaat meestal na ca. 3-8 dagen vanzelf over. Niettemin sterven ieder jaar 200 tot 1000 mensen (meestal ouderen, ernstig zieken en mensen met geringe afweer) aan de mogelijke, ernstige gevolgen (complicaties) van griep, waaronder long-ontsteking.

Mogelijke symptomen van griep:
- Plotseling hoge koorts en koude rillingen
- Overal pijn: o.a. buik, hoofd, keel, longen, achter ogen, spieren, rug
- Droge hoest
- Loopneus
- Braken (vooral bij kinderen)
- Bedlegerigheid.
- Lichtovergevoeligheid
- Voorhoofdholte-ontsteking (sinusitis)
- Middenoorontsteking (otitis media)

Let op!
De verschijnselen bij griep zijn meestal de eerste 2-3 dagen het hevigst en nemen daarna snel af.