Ik heb last van rode jeukbultjes die opeens komen opzetten. Het zijn geen muggen, en kunnen ook geen vlooien zijn ,wat nu? Het jeukt heel erg!!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (3)

Jeukbultjes kunnen heel veel verschillende oorzaken hebben; bijvoorbeeld een allergie, eczeem of galbultjes (netelroos).
Mocht je het niet vertrouwen, ga maandag even langs je huisarts.
Belangrijkste is sowieso om niet te krabben. Krabben verlicht even de jeuk, helaas verergert het erna.

Wat je kan doen tegen de jeuk:
- Mentholpoeder op de bultjes strooien
- Een koude washand op de plekjes leggen
- Zoek afleiding om zo min mogelijk aan de jeuk te denken
- Om te voorkomen dat je 's nachts krabt kun je panty kousjes om je handen doen
- De jeukende plek insmeren met een ijsklontje

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zie nu je foto pas. Het lijkt me een allergische reactie, maar ik ben uiteraard geen dokter. Heb je misschien ander wasmiddel, andere douchegel, iets anders gegeten of gedronken, dieren geaaid?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijken me geen muggenbultjes. Mogelijk dat het vlooienspul niet helemaal goed heeft gewerkt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat de katten ingesmeert zijn is geen garantie dat er geen vlooien meer zijn, zeker niet. Er kunnen overal eitjes liggen die de dag erna uitgekomen zijn, de katten zijn ingesmeert daar willen ze nu niet heen, hup dan nemen ze jou......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben benieuwd hoe het met je bultjes gaat...
Je kunt je katten even kammen, houd er een wit papiertje onder. Dan zie je snel genoeg of er iets uit hun vacht komt.
het lijkt toch heel sterk op wat mijn zus had: vlooien !
je zegt dat het geen vlooien kunnen zijn, dus je huis is vlo-vrij volgens jou.
ik zou toch maar even héél goed gaan schoonmaken en ook IN de stofzuiger een stukje vlooienband stoppen zodat de neten die je opzuigt niet uitkomen.

verder raad ik je aan om maandag even langs de huisarts te gaan en advies te vragen. als het een allergische reactie is op vlooienbeten, dan kan je beter het advies van de dokter horen, wat te doen.

succes!

Toegevoegd na 8 minuten:
uit de bron:
absoluut niet open krabben ivm mogelijk ontsteking, dan kan een antibiotica kuur nodig zijn.

Vlooienbeten behandelen
Vlooienbeten behoeven in de meeste gevallen geen behandeling, daar de jeuk maar kortstondig is en niet als overdreven hinderlijk wordt ervaren. Toch kan het zijn dat, bijvoorbeeld door vele vlooienbeten of een bepaalde gevoeligheid ervoor, ernstige jeuk of irritatie ontstaat.
In zulke gevallen kunt u een van de onderstaande middeltjes op de bultjes smeren of deppen om de hevige jeuk van de vlooienbeet te verlichten.
*Koud water met azijn; even deppen met een watje.
*Verzachtende lotion; om op de bultjes te smeren.
*Zoutoplossing; gekookt water met zout erin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had zelf vaak last van galbulten, die kwamen dan ineens vanuit het niets binnen 10 minuten. Ik kan het niet goed zien, maar het zouden kleine galbulten kunnen zijn. Zoals jij het beschrijft lijkt dat er het meest op. Je kan er niks tegen doen ( dacht ik, ik deed er niks aan, alleen beetje allergie crème )