Hoe komt het dat je een dikke buik krijgt ?

wat is een dikke buik precies ? wordt er vlees aangemaakt of wat is dit
of komt het door iets anders?hoe komt het dat je buik zo dik wordt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het vet plaatst zich gewoon om de organen en overal. dus met name krijg je een dikke buik. dikke borsten. dikke benen enzo. zelfs vet op je rug enz. ongezond man.

Antwoorden (2)

Een dikke buik kan veel verschillende oorzaken hebben.
Een paar die ik zo snel weet:

- zwanger worden
- gasvorming in de darmen
- bepaalde medicatie kan buikvet verergeren
- teveel eten waardoor je dikker word (lichaam zet vaak het snelst vet aan bij de maag)
- verkeerd eten, waardoor je lichaam vet gaat vasthouden.

Je lichaam maakt geen vlees aan, het zijn de vetcellen in je buik die dikker worden.

Toegevoegd na 47 minuten:
Lees ook de reacties voor goede toevoegingen van andere mensen
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je buik kan ook opzwellen door het vasthouden van vocht of het verslappen van de buikspieren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja niets aan toe te voegen.
Hoe ontstaat teveel buikvet? Vaak heeft dat te maken met:
-Stress: heb je veel stress dan zie je iemand dikker worden rond het middel. Vooral vrouwen hebben last van dit vervelende fenomeen. Dat komt doordat rond de buik veel stressreceptoren zitten. Dat zijn cellen die tijdens stress veel vet opslaan.
-Suiker: eet je vaak zoetigheid, brood, witte rijst en pasta, dan zal het hormoon insuline verhoogd zijn. Blijft de insuline verhoogd, dan ga je slechter vet verbranden. Vooral rond de buik, billen en heupen word je dikker.
-Alcohol: het lichaam beschouwt alcohol als gif. En gif wil het lichaam snel kwijt. Alles wordt in het werk gesteld om het kwijt te raken. Zolang het daar mee bezig is, zal de vetverbranding een stuk minder zijn.
-Medicijnen: sommige medicijnen vertragen de verbranding. Dat betekent dat je er automatisch dikker van wordt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geld dit ook bij rogge brood? Goede uitleg +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Roggebrood bevat totaal andere ingrediënten dan 'normaal' brood. Het bevat veel vezels en heeft een lage glycemische index van 40 waardoor het een ideaal brood is tijdens een dieet. Het bevat veel minder koolhydraten dan ander brood. Bij veel mensen is roggebrood nog onbekend of wordt liever gekozen voor gewoon brood. Toch is het een uitermate gezond voedingsmiddel die bovendien helpt bij het verliezen van gewicht.
http://www.dieetvandaag.nl/547/2012/03/27/roggebrood/