Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je na een staar operatie met plaatselijke verdoving geheugen problemen hebben?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alles kan... Maar deze vraag moet je toch echt neer leggen bij je arts of anesthesist.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja, dat kan, maar dan is er geen enkel oorzakelijk verband met die ingreep en het geheugenverlies.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is je bron? Of heb je dit zelf wetenschappelijk onderzocht?
escape
11 jaar geleden
Er er geen enkel verband is tussen twee zaken dan hoeft dat niet wetenschappelijk onderzocht te worden; het komt nooit voor, dus waarom geld en energie stoppen in een onderzoek naar een nier-bestaand fenomeen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben ik niet met je eens, vooral ouderen kunnen last hebben van vergeetachtigheid na iets ingrijpends, een.operatie al dan niet onder narcose kan zoiets ingrijpends zijn.
Ja dat kan.

ik heb dit stukje van uit de link wat ik heb toegevoegd.
Concentratiestoornissen en vermoeidheid worden niet alleen veroorzaakt door de anesthesie, maar ook door de operatie zelf en de uitgelokte stressreactie. Na een operatie heeft het lichaam tijd nodig om zich te herstellen. Het is dan ook normaal dat men zich niet onmiddellijk fit voelt.
Na de operatie is men nog een tijdje onder invloed van de anesthesiemedicatie. Dit heeft tot gevolg dat men zich de eerste minuten tot zelfs enkele uren na de operatie nog wat suf voelt en zich niets kan herinneren van de operatie. Ook pijnstillers kunnen een effect hebben op het geheugen en concentratievermogen.
Bij bejaarde personen kan de opname in het ziekenhuis, de verstoring van de slaap en het dag/nacht ritme reeds aanleiding geven tot verwardheid. Een operatie kan deze verwardheid nog verergeren. Ook bij drug- en alcoholgebruikers kan verwardheid optreden door ontbering van de gewenningsmiddelen. Deze verwardheid is meestal een tijdelijk verschijnsel dat zich na enkele dagen spontaan herstelt.

Voor meer informatie kunt u op de link klikken en daar staat verder ook nog belangrijke informatie op

Toegevoegd na 1 minuut:
maar als je zeker wilt zijn kun je altijd je eigen anesthesist raadplegen of de dokter wie de behandeling uitvoert als je verder nog vragen hebt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan, waar.ik gelijk aan moest denken is een delier (ben geen arts het is maar een idde) , dit komt zeker bij oudere mensen regelmatig voor, een operatie/ingreep kàn een oorzaak zijn. Maar ook slecht zien.
In de link lees je meer over een delier. Vergeetachtigheid, onrust maar ook apathie kunnen verschijnselen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding