Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je van een darm virusinfectie en of bacterie overgeven voorkomen en/ of sneller opknappen door een laxeermiddel te gebruiken?

voorbeeld er heerst overgeven diaree. je merkt dat het al begint te rommelen. kan je dan door een laxeermiddel te gebruiken sneller opknappen en / of overgeven voorkomen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
902

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Overgeven ga je nooit voorkomen want een laxeermiddel werkt op je darmen, niet op je maag.

Verder gebruiken wij, als wij dit al aan de hand hebben (2x in 16 jaar) dus een middel tegen diarree. Gewoon omdat je dan niet zoveel vocht verliest en toch vaak wat eerder opknapt. Ook is het zo dat het ene deel van de bevolking zweert bij door blijven eten, wat dan ook (biscuitje, beschuitje) omdat je maar rustiger reageert met iets erin dan dat als die leeg is. Ook zal je sneller iets aan energie weer oppikken ipv dat je alleen drinkt en met zo min mogelijk aan kcal.

Die twee keer was het duidelijk dat dat de gezinsleden die door bleven eten terwijl ze het er ook wel weer uitspuugden sneller opgeknapt waren.

Verder moet je nooit iets gaan slikken als het rommelt want dat kan ook nog psychisch zijn (ik heb ook altijd jeuk als mensen het over vlooien hebben).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
duidelijk werd aangegeven dat het om de maag gaat wat overgeven betreft. verder weet ik niet of je nu de infectie via laxeermiddel sneller je darm uit hebt.

Andere antwoorden (1)

Ik zou geen laxeermiddel gebruiken als er geen sprake is van constipatie. Van een darminfectie zelf kun je namelijk al uitgedroogd raken, een laxeermiddel kan dat aanzienlijk verergeren.

Vaak wordt aangeraden om niet op eigen houtje dergelijke middelen te gaan gebruiken. Altijd een arts raadplegen, want er kan meer aan de hand zijn dan je zelf vermoedt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding