Moeilijk te zien maar vaak is het een schimmelnagel.

Toegevoegd na 34 seconden:
Zie ook andere voorbeelden hier: https://www.google.nl/search?q=schimmelnagel&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hl=nl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=r3C6UImeEJC7hAfU54HAAw&biw=1138&bih=497&sei=sXC6UKXPM4v64QSY4oDgAw

Toegevoegd na 1 minuut:
En hier meer uitleg en wat je er aan kunt doen: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBS1e.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tea tree-olie helpt hier heel goed tegen.
Gewoon iedere dag 1 á 2 keer een druppeltje onder de nagel aanbrengen en dan schone sokken -het liefst van katoen- aantrekken. Het duurt wel enkele weken tot te zien is dat het werkt (teennagels groeien niet zo hard).

De meeste Tea Tree-olie merken zijn erg sterk, daar kan niet iedereen tegen. De olie van het Kruidvat (eigen merk), is wat minder geconcentreerd en werkt heel goed bij schimmel- of kalknagels.