Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een lage hartslag gevaarlijk?

Ik slik betablokkers (propanolol) waardoor ik een hele lage hartslag heb. (50 in rust en tijdens het sporten 100). Is dit gevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat is niet gevaarlijk, mits je je gewoon goed voelt. 60 is de normwaarde voor de ondergrens en 100 voor de bovengrens (in rust), maar als je verder niet licht in je hoofd bent of je duizelig voelt, kan het geen kwaad.

Krijg je die klachten wel, dan moet je met je huisarts in overleg voor een dosisvermindering of vervanging van medicatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gevaarlijk is het niet, wel vervelend met sporten,propranolol zorgt ervoor dat je hartslag langzamer word waardoor ook je bloeddruk daalt,dat is goed voor de bloeddruk maar omdat je hartslag niet echt hoog kan komen omdat dat dus tegengehouden word(geblokkeerd)kan je ook niet goed sporten,
zelf had ik eerst ook een beta blokker en merkte dat ik niet kon sporten zoals ik wilde,mijn hartslag wou niet erg hoog waardoor ik me niet volledig kon inzetten,ik heb toen een ander soort bloeddruk verlager gehad,1 die niet op de hartslag inwerkt,namelijk candesartan, ik heb nog steeds een vrij lage hartslag dat komt door het sporten maar als ik sport kan ik me veel beter inspannen,me hartslag word niet tegengehouden.
misschien is dit medicijn ook wat voor je.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding