Mijn voet is erg pijnlijk , kan er niet meer op staan. En het is een beetje opgezet . Wat kan dit zijn?

Werd vanmorgen wakker met een pijnlijke voet. Net onder me enkel. Als ik daar druk doet het ontzettend pijn. Ik ben geen aansteller dus ben gezellig met de hond naar het strand geweest in de hoop dat het wel weg ging . Maar helaas . Nu is de voet zo pijnlijk dat ik alleen nog op mn tenen kan staan. En erg moeilijk/ pijnlijk loop. Wat kan dit zijn ? Kan ik hier het beste mee naar de dokter gaan of kan dit ook vanzelf overgaan ?

Toegevoegd na 3 minuten:
ps. ik ben niet door me enkel gegaan . Of er is eigenlijk niet iets gebeurt waarvan ik denk : Daarmee heb ik me voet pijn gedaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.1K

Het beste antwoord

het kan zijn dat ie gekneusd is dat kan moet je wel naar de dokter idd want dan doet hij er even tape om zodat het rustig kan helen.

Toegevoegd na 2 minuten:
gekneusd is dan moet*

Toegevoegd na 4 minuten:
en verder zo min mogelijk belasten dus er niet meer op staan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja druktape ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jaa als je miss ergens met je voet tussen kan komen? of verzwikt tijdens het opstaan? want als het opgezwollen is ,is er wel wat mis hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan, heb ik ook eens gehad.

Andere antwoorden (5)

Kan zijn dat je verkeerd hebt gelegen en dat je je enkel een soort van hebt verzwikt.
Goed af laten tapen, dan wordt de zwelling als het goed is wat minder.
Zou het toch even laten checken door de huisarts, ik ben namelijk geen dokter dus vertrouw niet op deze diagnose ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien een ontsteking, gewoon even langs de dokter,als je bang bent er slecht van te slapen kun je een pijnstiller nemen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je was me net voor, +
Is het ook rood/warm? Dan kan het ook een ontsteking zijn. Misschien vermindert de pijn als je het verkoelt; een zakje ijs erop bijvoorbeeld.

Gebruik paracetamol tegen de pijn (max 6 per dag, max 2 per keer, 4 uur houden tussen de momenten dat je er 1 inneemt.)

Aangezien de pijn erger is geworden na het wandelen, raad ik je aan om het rustig aan te doen, maar 'k ben geen arts dus 'k zou toch even naar de huisarts gaan als het niet verbetert. =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan gaan om Fasciitis plantaris. Dit is een ontsteking ter hoogte van de aanhechting van een peesplaat onder de voet (de fascia plantaris). Vaak is deze pijn het gevolg van overbelasting. (staand of lopend werk)

In de ochtend bij het opstaan, is de pijn het hevigst. Naarmate de dag vordert, neemt de pijn soms af. Heeft men gedurende de dag een tijdje rust gehouden en gaat men weer lopen dan zal de pijn langzaam weer opkomen.

Ga naar de huisarts of fysiotherapeut voor een juiste diagnose en behandeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat jij beschrijft herken ik. Bij mij bleek dat ik te veel varkensvlees at.