Snel pijn bij zitten. Hoe komt dat en is daar iets aan te doen?

Als ik bijvoorbeeld al een half uurtje zit, op een stoel, bank of in de trein, krijg ik hele erge pijn. ik probeer dan steeds een beetje te verschuiven en anders te zitten maar dat helpt niet echt. weet iemand waarom dat is en of ik er iets aan kan doen? ik krijg vaak te horen dat het misschien komt omdat ik niet zoveel vet of 'zitvlees' heb, maar ik weet niet of dat zo is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.8K

Het beste antwoord

Mogelijk heb je een ondergewicht, waardoor er tussen de zitplaats en je botten, erg weinig vlees/ vet zit, waardoor de bloedsomloop stagneert ( afknellen) en dat geeft dan weer pijn.
Dit gaat dan pas over als je weer gaat lopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
DUS: zorgen dat je aan komt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer een kussentje te gebruiken, die niet te dun, maak ook niet te dik mag zijn.
Ik had in onze tuin een houten bank gemaakt, met daarop goedkope kussentjes, die waren echter te dun.
Na een kwartiertje zitten begon de pijn al, dan ga je verschuiven en verschuiven, wat dan eventjes wil helpen, maar uiteindelijk weet je niet meer hoe je moet zitten.
iets dikkere kussens en het was opgelost en kan je daar uren zitten.
ja en anders iets doen aan je ondergewicht, net zoals hierboven mom. ook al zei.
Ondergewicht is voor jonge mensen erg gevaarlijk, als je een keer echt ziek wordt of een flinke griep, dan heb je vrijwel geen reserves en dat is niet best.
Sla in ieder geval NOOIT een (gezond) ontbijt over, juist hierdoor krijg je vaak een ondergewicht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lekker wat spek op je billen kweken dus. Dat zit niet alleen veel beter, het ziet er ook een stuk beter (en gezonder) uit.

Andere antwoorden (2)

je geeft het zelf al aan, ik zal het anders zeggen: te weinig BIL... :)

dat kan je wel verhelpen door een beetje zwaarder te worden, nee niet "ohhh neee", een...*beetje*... aankomen en als je dat niet wilt of het lukt niet, dan neem je voortaan een klein kussentje mee. dat is vooral op harde banken en stoelen een heel fijn gevoel, namelijk niet hard!
want steeds verschuiven op een harde bank in de trein of een stoel ergens anders is niet fijn.

een kussentje doet wonderen voor pijnlijke billen! geloof me.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wellicht beweeg/sport je niet zo veel en heb je last gekregen van verklevingen in de gewrichten of chronische spanningen in de spieren.
Eerst moet duidelijk worden wat er aan de hand is. Dus ga eens naar een fysio en laat je fysiek en motoriek een controleren.

Elke probleem wat iemand heeft, heeft wel een gemeenschappelijke eigenschap. Dat is dat er vaak een opstapeling die al reeds een langere tijd aan de gang is. Je levensstijl, je opvattingen en je mentaliteit in het leven heeft hierin bijgedragen.
Sommige lichamelijke problemen blijven ook maar lang bestaan, omdat de persoon dan vaak vasthoudt aan die levensstijl.
Sta open voor jezelf en sta open voor verandering, er moet iets veranderen om het op te kunnen lossen.