Ja het ligt er ook aan welk vlees rood vlees word je (als je veel eet) dikker maar je spieren worden sterker en je groeit sneller
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Spieren worden niet sterker als je ze niet gebruikt
Je vraag is ietwat vaag, maar ik zal er het beste van maken.

De gevolgen voor je lichaam, als je vlees eet zijn, opname van de voedingsstoffen! Vlees bevat ijzer en proteine die je lichaam hard nodig hebben.

Gevolgen voor het teveel eten van vlees zijn bijvoorbeeld hoge cholesterol (bij rood vlees) toename vetpercentage enzv. rood vlees eten wordt afgeraden bij mensen met hart en vaatziekten. Maar overwegend, als je een actief persoon bent, is het niet kwalijk om ongeveer 2 a 3x per week vlees te eten, afwisselen met vis.

Misschien heb je iets aan dit tabelletje. Er staat precies in welk vlees, wat voor voedingswaarde heeft, erg handig!

http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/?c=13
http://www.vlees.nl/eet-en-leef-gezond/voedingswaarde/voedingsstoffen-in-vlees/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van vlees krijg je geen hoog cholesterol. Dat krijg je door de goedkope margarine waarin het bereid wordt.
Op vlees zijn dezelfde waarschuwingen van toepassing als die je op verpakkingen van tabak aantreft.
Vlees eten is naast slecht voor het milieu, de dieren en de mensen in de derde wereld ook schadelijk voor de gezondheid. Het is jammer dat nog zoveel mensen denken dat vlees gezond is, want het is dus net zo ongezond als sigaretten en veel schadelijker op grote schaal.
Dierlijke producten verzuren o.a. het lichaam, wat de kans op kanker vergroot. Het veroorzaakt ook overgewicht, hart- en vaatziekten, vroegtijdige veroudering, acne en nog veel meer andere ziektes en lichamelijk ongemakken.
Zelf heb ik 18 jaar vlees gegeten en was toen heel vaak ziek. Toen ik vegetariër werd was ik al minder vaak zoek, maar wel vaak verkouden door de enorme hoeveelheden zuivel die ik at.
Nu ben ik sinds 3,5 jaar veganist en heb ik veel meer energie en ben ik vrijwel nooit meer ziek.
Er zijn ook veel topatleten en bodybuilders die
Als je hier meer over wilt weten zijn er diverse boeken, sites, documentaires en Youtube-videos waar je je in kunt verdiepen.
De docu's
- Food Matters
- Forks over knives
- Vegucated
- Gary Yourofsky (zijn speech gaat voor een deel over gezondheid)

De boeken
- Thrive diet (van een Iron Man atleet)
- The China study
- Skinny Bitch
- 80 10 10 diet

Op Youtube kun je zoeken naar video's van
- Dr. Neal Barnard
- Freelee (atleet en fruitariër)
- Durianrider

En http://www.youtube.com/user/FoodnSport?feature=g-all-u

Als iedereen plantaardig zou eten, zouden er veel minder ziektes en zieken zijn en zou niemand €1000,- per jaar kwijt zijn aan zorgverzekeringen.

Op www.veganisme.org kun je meer informatie vinden over plantaardig eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jouw stellingen worden absoluut niet ondersteund door de resultaten van wetenschappelijk onderzoek. Voor zover ik ze enigszins ken zijn nogal wat van de bronnen die je noemt pure propaganda voor vegetarisme.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn stellingen worden absoluut wel ondersteund door de resultaten van wetenschappelijk onderzoek. Ik heb al meerdere bronnen genoemd. Maar hier nog een aanvulling.
http://lmgtfy.com/?q=scientific+research+plant+based+diet
http://lmgtfy.com/?q=research+plant+based+diet
Ik vermoed dat je de waarheid betreft dierlijke producten eigenlijk helemaal niet wilt weten anders had je er zelf wel in verdiept.
http://www.guardian.co.uk/environment/2010/jun/02/un-report-meat-free-diet
http://beforeitsnews.com/health/2012/10/plant-based-diets-can-remedy-chronic-diseases-2453426.html
http://en.wikipedia.org/wiki/The_China_Study_%28book%29
http://wholefoodsplantbaseddiet.bgsu.wikispaces.net/
http://www.trueactivist.com/aggressive-cancers-hate-plant-based-diets/
http://www.drsoram.com/whole-food-plant-based-diet-for-a-healthy-world/
http://www.vegansociety.com/downloads/PBN.pdf Mensen eten vlees omdat ze het gewend zijn, omdat ze het makkelijk vinden, omdat ze het lekker vinden.. Net zoals rokers.. Ze eten het niet voor de gezondheid. Ze vinden het lekker, en ze vinden het blijkbaar niet erg dat er miljarden dieren en miljoenen mensen lijden, puur voor hun smaakpapillen. Mensen geven er tegenwoordig niet eens meer om wat wel en niet gezond is. Als mensen gezond zouden willen eten zou iedereen puur plantaardig eten. Maar helaas heeft de media er ook een groot aandeel in dat mensen verkeerd geïnformeerd worden. Er is veel onwetendheid. Gelukkig gaan steeds meer mensen logisch nadenken en worden de feiten betreft vlees, zuivel en ei steeds meer onder de aandacht gebracht. Ik kan honderden bronnen noemen, maar het enige wat echt overtuigend is is het zelf te ervaren.
Ik weet hoe het is om vlees te eten, vegetarisch te eten, veganistisch te eten en rauw te eten
Jij kunt enkel spreken over een "vlees"dieet en hebt vermoedelijk geen idee hoe het is om vegetarisch of veganistisch te eten.
Ik zou zeggen probeer zelf eens een dieet van noten, fruit, peulvruchten, groenten en essentiële olieën uit voordat je er een oordeel over geeft en spreekt over propaganda. Vegan propaganda bestaat niet. Vleespropaganda daarentegen zie je overal.
Zie ook: http://www.onegreenplanet.org/animalsandnature/whos-behind-the-vegan-propaganda-machine/ Lees ook eens het boek "Dieren eten" van Jonathan Safran Foer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb vele jaren, verdeeld over twee periodes, vegetarisch gegeten, weliswaar niet veganistisch. Dus waar je vandaan haalt dat ik er niet over mee kan praten is me een raadsel. Ik ben alle adressen die je me opgaf nagelopen en ik vind daar vrijwel alleen maar propaganda voor vegetarisch eten en geen enkel bewijs dat het gezonder zou zijn. Ik vind het allemaal prima dat jij die artikelen gebruikt voor jouw missie en voor zover het moderatieteam toelaat maar daarmee zijn het nog geen bewijzen. Die artikelen verwijzen veelal wel naar wetenschappelijk onderzoek maar of die onderzoeken geven een vertekend beeld van de werkelijkheid of er is uit gebruikt wat de schrijvers van pas kwam. Het meest sublieme voorbeeld daarvan vind ik vader en zoon Campbell die met de resultaten van The China Study op de loop gingen om hun gelijk over vegetarisme te halen in hun gelijknamige boek. Dat strookt echter voor geen meter met het onderzoek terwijl het door dezelfde naam wel die associatie oproept. Het probleem met onderzoeken op dit vlak is dat er meestal ongelijkwaardige groepen met elkaar worden vergeleken, gezond levende vegetariërs en alleseters die niet op hun gezondheid letten. Zou je ongezond levende vegetariërs vergelijken met gezond levende mensen die met enige regelmaat een stukje vlees eten dan weet ik zo goed als zeker dat die laatste groep er beter afkomt qua gezondheid en levensverwachting. Loop je de onderzoeken na en haal je dergelijke ruis eruit dan zie je nauwelijks tot geen verschillen tussen vegetariërs en niet-vegetariërs. Lees de discussie op foodlog eens, zou ik op mijn beurt zeggen: http://www.foodlog.nl/artikel/vegetariers-leven-alweer-langer/ Met name de bijdragen van Robert Hoenselaar vind ik de moeite waard omdat hij het vermogen heeft dergelijke materie wetenschappelijk te benaderen en het begrijpelijk uit te leggen. Even doorklikken naar zijn eigen website is meer dan de moeite waard als je je interesseert voor kritische analyses met betrekking tot onze voeding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Feit blijft dat vlees eten absoluut niet nodig is. Feit is dat je alles wat je lichaam nodig heeft uit plantaardige bronnen kunt halen. Vlees eten is niks anders dan het filteren van voedingsstoffen door het lichaam van een dood dier die die voedingsstoffen "normaal" gesproken uit plantaardige bronnen heeft gehaald. Het is een indirecte manier om aan je voedingsstoffen te komen.
Dus waarom dierlijke producten blijven gebruiken? Het is destructief en inefficiënt. Stel dat het niet gezonder zou zijn of even gezond dan vlees eten (waarvan ik 100% zeker weet dat het niet zo is), dan zijn er nog genoeg andere argumenten om geen dierlijke producten te gebruiken. Vlees eten is enorm destructief, het gaat ook ten koste van de dieren, de mensen in de derde wereld en het milieu. En ja natuurlijk kan je ook ongezond eten als veganist. Een persoon die voor 99% gevarieerd plantaardig eet en voor 1% vlees, zal gezonder zijn dan een vegan die leeft op boterhammen met pindakaas.
Daarom heb ik het ook over een rauw gevarieerd plantaardig eetpatroon t.o.v. een standaard menu met vlees, gekookte producten en geraffineerder, bewerkte ingrediënten. Hoe meer gevarieerd, en hoe meer plantaardig je eet, hoe gezonder 't is. Dat is een feit. Maar je moet ook kijken naar het grotere plaatje. Vlees eten is absoluut niet gezond voor de wereld.
We putten de aarde uit en vervuilen ons water en onze leefomgeving door het gebruik van dierlijke producten.
Mensen bv. die in de buurt van veehouderijen wonen (in bv. Amerika) worden ook vaak doodziek.
Vergeet ook niet de ziektes die uitbreken door dieren op grote schaal te houden. Zie ook dit filmpje van een veehouder die zelf vegan is geworden: http://youtu.be/FS0r6iiZxsU En dit filmpje van Jonathan Safran Foer: http://www.ellentv.com/videos/1-diu2r4ky/ Nogmaals, vegan propaganda bestaat niet. Het is een strijd tegen onrecht.
Zie ook: http://www.carnism.com/ En nog een interessante bron: "Het boek dierendebacle"van Stijn Bruers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tot nu toe had ik het over de gezondheidsaspecten waar je aanvankelijk een belangrijk punt van maakte. Gezond is niet een voeding met of zonder vlees maar een gevarieerde en afwisselende voeding van volwaardige voedingsmiddelen, al dan niet met vlees. Maar goed, die discussie hebben we wat mij betreft wel gehad. Lacto-ovo-vegetarisch is voor veel mensen al te moeilijk om daarmee een evenwichtige voeding samen te stellen, laat staan veganistisch. Maar goed, stel dat het wel lukt om voor elkaar te krijgen om iedereen tot gematigd vegetarisme te bekeren. Dan zit je toch met een enorm overschot aan kalfjes en uitgelegde kippen. Ik ben het volstrekt met je eens dat we best wat matiger kunnen zijn met vlees en met de argumenten die je daarvoor aandraagt qua milieubelasting etc. ook. Maar helemaal zonder vind ik verre van praktisch, althans op korte termijn. Overigens is de min niet van mij. Maar dit http://www.eenvandaag.nl/binnenland/41905/raw_food_dieet_kan_en_moet_de_overheid_ingrijpen_ baart me wel zorgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En nogmaals overigens heb je me wel over de streep getrokken om me toch nog eens heel goed te verdiepen in de gezondheidsaspecten van veganistische voeding.
Het mag duidelijk zijn dat de anatomie genoeg zegt over waarom het ongezond is om vlees te eten. Het snel ontbindende vlees zit veel te lang in de darmen en tijdens het moeizame verteren van het vlees komen er schadelijke gifstoffen vrij. Deze giffen tasten o.a. de nieren aan. Deze organen zijn erg belangrijk voor het zuiveren van het bloed en kunnen dus na verloop van tijd hun werk niet goed meer doen en je snapt dat er daardoor een soort kettingreactie ontstaat en jouw mooi lijfje ziek wordt van binnen. Zelfs bij mensen die weinig vlees eten moeten de nieren drie maal zo hard werken als bij vegetariërs.

Hetzelfde geldt voor het hart en de vaten. De overdaad aan vet in het vlees kan het lichaam niet aan tijdens het verteren en je krijgt dan dus een ‘vet’ hart en zo’n goor en vooral gevaarlijk laagje aan de binnenkant van je vaten waardoor je dichtslibt met alle gevolgen van dien.

Het is ook aangetoond dat kanker en het eten van vlees nagenoeg hand in hand gaan. Bij vrouwen met borstkanker is aangetoond dat als ze stopten met het eten van vlees en meer vezels en groenten tot zich namen na drie (!) maanden de borststructuur al veranderd was en de kankercellen geen aanhechtingsplaats meer hadden.

Vlees vormt nl. tijdens de vertering metabolische steroïden die kankerverwekkende eigenschappen bezitten.

Toegevoegd na 11 uur:
Meer dan 70 gram rood vlees eten per dag is slecht voor de gezondheid en verhoogt dan de kans op hartziekten en darmkanker. Britse gezondheidsexperts raden aan om per week niet meer dan 500 gram rood vlees te eten.
De aanbeveling komt van het Britse Scientific Advisory Committee on Nutrition (SACN). Een gemiddelde Brit verorbert 672 gram vlees, 25 procent meer dan de aanbevelingen Een gemiddeld vrouw blijft met 399 gram onder de aanbevolen hoeveelheid.
Die dagelijkse aanbevolen hoeveelheid van 70 gram komt overeen met ongeveer drie schelletjes bacon of ham. De wekelijkse hoeveelheid van 500 gram bereik je soms al met één dikke steak, varkensribbetjes of een pak gehakt vlees. Zie link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook voor jouw beweringen zou ik graag een degelijke bronvermelding willen zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb altijd begrepen dat de mens een omnivoor is.
We hebben dus vlees en groenten/fruit nodig om te functioneren. Als we daar vleesvervangers voor zouden hebben is dat mooi. Kunnen we met z'n zeven miljarden vegetarier worden.
Vraag me af of er dan nog wel plaats is voor iets anders dan mensen, en hun akkers...je zal toch iets moeten eten.