Waarom koude handen als ik handschoenen draag?

Het valt me op dat als ik handschoenen draag mijn handen niet warm blijven/zijn. Trek ik mijn vingers eruit en vouw ze in mijn handpalm als ik handschoen nog aan heb worden ze wel warm. Handschoenen niet te strak en heb het bij verschillende handschoenen.

Toegevoegd na 1 uur:
Bedankt voor de reacties!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (2)

Je beweegt je vingers te weinig in een handschoen. Ik ben postbode en als het echt koud wordt dan begin ik met handschoenen maar die doe ik vaak al na 10 min uit omdat ik mijn vingers zoveel beweeg dat ik ze niet meer nodig heb. Als ik gewoon een fietstocht maak zijn mijn vingers in de handschoenen kouder omdat ik ze te weinig beweeg. Als ik me dat realiseer en ik beweeg mijn vingers weer aan het stuur worden ze alsnog weer warm.

Hetzelfde met tenen; houd je die helemaal stil bij het trappen of beweeg je ze mee, dat maakt ook verschil in koude tenen of niet.

Als jij geen handschoenen draagt beweeg je je vingers automatisch meer. Dat is ook zo met dat vouwen in je handpalm, dan beweegt het weer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een handschoen verwarmd niet, maar houd eventuele warmte of kou vast. Dus je vingers geven door te weinig doorbloeding geen warmte meer af. Dus heb je koude handen in de handschoen , worden ze niet warm. Enige remedie is bewegen, dat geeft warmte als je geen doorbloedingsproblemen hebt.