Hoe stopt mijn maag met knorren?

Ik heb binnenkort examens (half mei) en ik heb bij mijn tentamens van de afgelopen periode gemerkt dat mijn buik na een half uur/uur gaat ''knorren''. Ik weet hoe dit komt, etc, maar ik vraag mij af: hoe kom ik hier vanaf? Ik lees verschillende dingen, maar graag hoor ik van mensen (eventueel met hetzelfde probleem) wat hier nou echt een goede oplossing voor is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb weleens gelezen dat bananen heel goed examenvoedsel zijn. Als je naar de samenstelling van de banaan kijkt (zie bron), is dat geen gekke gedachte.

Een banaan bevat veel 'snelle energie'. Is het misschien een idee om één of meerdere bananen mee te nemen en voor tijdens het examen?

Ik weet niet wat de regels zijn tegenwoordig, maar het lijkt mij dat je toch in staat gesteld moet worden om wat voedsel te nuttigen en een banaan lijkt mij dan een zeer geschikte vorm.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Verkeerdelijk wordt het knorren van de maag herkend als een teken van honger.
Het knorren van de maag is het moment dat de maag zichzelf ledigt nadat het eten voldoende is bewerkt in de maag. We denken dan dat het lichaam een teken geeft van honger, maar dat is niet waar.
Als het dan toch storend is dan is de enigste oplossing om iets te eten zodat de maag terug begint te werken.
Robby BB