Jeuk rond kont hoe kan dit?

Hoe kan ik van die vervelende jeuk afkomen tussen me billen? Ik heb al bezoek gedaan bij huisarts en mijn ontlasting laten te-testen op iets kwam niets uit, ze hebben me door verwezen na een dermateloog die heeft ook wat onderzoeken gedaan en een allergietest gedaan kwam ook niets uit heb er wel zalf voor gekregen tijdje gebruikt ging wel goed maar nu heb ik er weer last van. Hoe kan ik er voor goed van afkomen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
16.4K

Antwoorden (6)

Je weet uit ervaring al wat de beste behandeling is tegen jeuk: krabben. Krabben is lekker omdat je de jeuk tijdelijk opheft door jezelf pijn te doen. De jeuk wordt tijdelijk ondergesneeuwd door de pijn. Freek de Wit: ‘Door te krabben overdek je als het ware de jeukgevoelens. Toch is veel krabben niet zo’n goed idee, want als je eenmaal begint te krabben dan is het hek van de dam. Je kunt je huid bovendien flink beschadigen en in een huid die open ligt ontstaan sneller infecties.Dat zie je bijvoorbeeld vaak bij mensen met eczeem. Bij langdurig krabben kun je huid-verdikkingen krijgen en in het ergste geval ontstaan er littekens die niet meer weg gaan.’
Niet krabben dus. Maar wat doe je dan wel tegen die ellendige jeuk? Leer eerst de oorzaken kennen. En luister naar de adviezen van de dermatoloog en de apotheker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jeuk aan je anus door restjes ontlasting
In veel gevallen ontstaat een jeukende anus doordat er een klein tot minuscuul restje ontlasting achterblijft in de bilspleet. Dit gebeurt voornamelijk als de huid rondom de anus behaard is. De enzymen in de achterblijvende ontlasting kunnen de huid aantasten, waardoor eczeem ontstaat of zelfs een klein wondje achterblijft in de bilspleet.
De bacteriën in je ontlasting kunnen vervolgens de eczeem of het wondje infecteren, waardoor een minuscule bacteriële infectie ontstaat die enorme jeuk rond de anus en in de bilspleet kan veroorzaken. Kortom: de enzymen & bacteriën in je ontlasting dragen vaak bij aan anale jeuk & irritatie. Je dient je anus en bilspleet dus goed schoon te maken om anale jeuk te voorkomen.
Zie verdere oorzaken in bijgevoegde link
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
was het anale gebied niet met zeep, maar maak gebruik van doekjes (washandjes) met lauw schoon water
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aha.....zeep......laat die eens een tijdje weg, kijken of het helpt, ik denk 't wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed spoelen met water en laat aub de zeep voor wat ze is. Ook belangrijk is het droogmaken. Dep het droog, niet wrijven.
Kan te maken hebben met wat je eet en drinkt.
Zure ontlasting kan jeuk veroorzaken!

Wees voorzichtig met gekruid eten.
Peper, paprika, hete Japanse zoutjes, het kan allemaal veel jeuk tot gevolg hebben. Ook cola verzuurt je lichaam en werk derhalve niet mee in die richting.

Kortom, maak eens een lijstje met wat je eet, iedere dag, en bekijk dat lijstje telkens de volgende dag, wanneer je jeuk hebt. Wat heb je dan gisteren gegeten?
Zo zul je er na verloop van tijd achter komen, met welke voeding je meer/minder last van jeuk hebt.
En dan kun je jouw voeding daar op aanpassen.

Verandering van toiletpapier/ shampoo kan ook wel eens helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je toevallig geen last van aambeien?
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/51918-anus-ongemak-en-aandoeningen.html
Dat veroorzaakt ook jeuk. In de link staat ook iets beschreven over aarsmade. Misschien is dat het?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Let inderdaad op je voeding, en maak jezelf na de ontlasting zo goed mogelijk schoon.
Je kunt ook na de ontlasting na-poetsen met een vochtig toiletpapiertje met lotion. Dat maakt veel beter schoon dan een droog toiletpapiertje en je hoeft niet zo te schrobben. Vochtig toiletpapier koop je gewoon bij de supermarkt. Je moet het alleen niet door het toilet spoelen maar in de vuilnisbak doen, want het breekt niet goed af in de waterzuivering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als iemand jeuk heeft aan de anus, kan er sprake zijn van wormen. dat kan ook nog.

om het te bestrijden, weet ik wel iets: ijswater... met je billen in een grote bak, of het bad met ijswater, daarna afdrogen en MENTHOL talkpoeder (= verkoelend) gebruiken.

bij jeuk blijven krabben is niet goed, is slecht voor de huid en kan blijvende schade aan de huid opleveren, beter is de jeukplek te koelen.

Toegevoegd na 2 minuten:
antwoord: door blijvend krabben, kan je het ook weer opwekken! korstjes op opengekrabde plekken, die weer gaan jeuken...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als er niets te vinden is met tests/onderzoeken, dan ga je misschien als arts het meest waarschijnlijke bestrijden en een extra wormen kuur kan weinig kwaad, er zijn veel soorten wormen, dus misschien daarom.
vergeet mijn tip van menthol talkpoeder niet, het is verkoelend en daardoor prettig bijvoorbeeld bij jeuk, heb je zweetvoeten, dan werkt het daar ook goed voor, weer omdat het menthol is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die menthol poeder moet je minimaal dagelijks "verversen" dus je billen goed wassen, drogen en opnieuw aanbrengen voor verkoeling.
het is het een of het ander, wil je jeuk of verkoeling ? :)