hoi ben al een paar keer gedotterd nu wil arts eerst kijken met test persantine mpi hij zag wel vernauwing weer weet niet wat het inhoud ?

ben vorige week donderdag weer gedotterd maar helpt niet nu een test maar elke dag veel pijn op borst weet niet meer wat ik moet doen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nuclear myocard perfusie scintigrafie (of persatinetest) is de betekenis van de afkorting. Het is een cardio stress test.

De test duurt ongeveer 4 uur en er gaat een hele vragenlijst aan vooraf. Je krijgt dan een vloeistof ingespoten, waarna de arts foto's kan maken van je hart.

Ik vraag mij af wat je arts denkt met "hij wil eerst kijken". Als je nu al constant pijn op de borst hebt, moet je onmiddelijk je arts raadplegen. In mijn ogen zou je opgenomen moeten worden met zoveel pijn.

Pleeg even een belletje naar je behandelend arts of specialist en vertel dat je erg veel pijn hebt. Vraag ook meteen uitleg over de test. Doen he! Veel sterkte ermee!

Ik weet niet hoe goed of slecht je engels is, maar anders moet je eventueel vertalen.

http://www.npheartcenter.com/tests/pharm_mpi.htm
http://www.cpmc.org/learning/documents/cardiacstress-ws.html