Je zal waarschijnlijk veel te weinig drinken,zorg ervoor dat je minstens anderhalve liter water drinkt.
fremar
11 jaar geleden
De gele kleurstof in de urine wordt nooit terug opgenomen. Je urine is daarom veel donkerder van kleur als je in korte tijd veel vocht verliest, bijvoorbeeld door transpiratie tijdens het sporten. Het vochtpercentage van de urine wordt daardoor kleiner en de concentratie kleurstoffen hoger. Donkergele urine getuigt dus van een hoge concentratie nierkleurstoffen, maar zegt doorgaans niks over je gezondheid. Zo is ochtendurine vaak donker van kleur omdat je tijdens je nachtrust langdurig transpireert en niet drinkt. Donkergele urine kan echter ook wijzen op geelzucht. Bij geelzucht zou je ontlasting echter ook kunnen verkleuren maar dat weet je nu niet want je hebt al 4 dagen niet kunnen poepen.

Ik zou een natuurlijk lactosemiddel (bv. kruiden/lactose thee) gebruiken om in ieder geval je verstopping los te krijgen. Lukt dit niet zou ik niet te lang wachten met een huisartsbezoekje.
Het feit dat je last hebt van obstipatie kan ook duiden op darmaandoeningen zoals lactoseintolerantie of prikkelbaar darmsyndroom.

Mijn advies is, als de klachten aanhouden, even langs de doc. Ik denk persoonlijk dat je last hebt van uitdrogingsverschijnselen.....dus ondertussen moet je wel voldoende water blijven drinken, dit is zeer belangrijk. Als het goed is zal je zien dat je urine (mits je niks mankeert) gewoon weer lichter wordt en je ontlasting ook zachter.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hm, ik heb een minnaar ;-)