Hoe kan mijn voetwrat opeens zwart geworden zijn? Is dit erg en wat kan ik eraan doen?

Ik heb al een tijdje een wratje onder mijn teen, maar volgens de dokter kunnen wratten geen kwaad en gaan ze na een paar jaar vanzelf weg. Nou heb ik even geleden Formule W gekocht, maar ik vergeet steeds om het te gebruiken. Vind het eigenlijk ook een beetje eng spul.
Maar nou is mijn wrat opeens zwart geworden :s. Hoe kan dit, is dit erg en wat kan ik eraan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
30.4K

Antwoorden (3)

Ik vind dat doktersadvies maar niks.
Zelf heb ik ook jaren geleden een wrat gehad bij m'n teen wat zeer irritant voelde bij elke wrijving van mijn schoen.
Ik hoopte dat de wrat vanzelf wegging maar tevergeefs.

Huisartsen zelf, kunnen dit ook behandelen met stikstof.
Daarvoor dien je wel 1 à 2 x per week naar je huisarts te gaan voor die behandeling.

Gedurende het proces van een aantal weken verdwijnt de wrat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laten bevriezen wilde ik juist niet, zeker niet nadat de dokter had gezegd dat voetwratten meerdere keren bevroren moeten worden voor er een kans bestaat dat 'ie verdwijnt.
Maar hoe kan 'ie opeens zwart geworden zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar wat is de reden dat je het niet door je huisarts wilt laten doen?
Is het angst?
Ik had dit toen ik 11 ongeveer was, en geloof me ik ben ook geen fan van de huisarts.
Van pijn was er geen sprake maar gevoelig was het wel. Hoe het komt dat het zwart kleurt weet ik echt niet.
Bij mij gebeurde dat destijds ook.
Ik heb er overigens geen litteken o.i.d. aan overgehouden en het is gelukkig ook niet meer teruggekeerd.
Ook ik vind, dat wat je huisarts zegt, niet kloppen. Niet elke wrat verdwijnt na een paar jaar.

Formule W zorgt ervoor dat je wrat van binnenuit afsterft. Je moet dit 1 week volhouden en niet tussentijds stoppen met die "kuur". Waarschijnlijk is je wrat daarom zwart geworden en is dus zo goed als afgestorven. Of je hem nu ook pijnloos kan verwijderen durf ik niet te zeggen, want ik had formule W wel goed gebruikt en kon de wratten er na een week makkelijk en pijnloos af trekken :)

Ga voor de zekerheid even naar je huisarts, hij kan je advies op maat geven ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb Formule W nog niet gebruikt, het doosje ligt nog gesloten op mijn bureau.
Pijnloos verwijderen kan volgens mij nog niet, zat er net 'aan te pulken', maar dat deed nog wel pijn. Voor de rest doet de wrat wat minder pijn dan in het begin volgens mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan lijkt het erop dat je wrat toch al deels is afgestorven. Het vel wat er omheen zit is niet afgestorven en dus nog gevoelig. Ik zou echt die formule W eens gaan gebruiken. Het is maar 1 weekje en dan trek je je wrat er moeiteloos af ;)
Echt super spulleke :)
Kristal
11 jaar geleden
Ook uitkijken hoor, met aan de wrat pulken. Vooral voorkomen dat de wrat gaat bloeden, want in het bloed zit de virus en daar besmet je jezelf mee. Dan heb je straks nog meer wratten...
Als je toch bloedt, dan de huid eromheen zo goed mogelijk ontsmetten met alcohol en een pleister over de wrat heendoen.
Ik vermoed dat er een klein bloedvaatje is beschadigd en dat het wratje daarom zwart lijkt te zijn. Gewoon even doorgaan met de formule W, kan geen kwaad.