Hoe besmettelijk is schimmel infectie in mijn mond tegenover anderen ?

Hoe besmettelijk is een schimmelinfectie in de mond tegenover mijn kind , bv wij slapen in hetzelfde bed, zou ik beter gedurende mijn infectie in een andere kamer slapen ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij zou beter in een andere kamer en in
een ander bed gaan slapen dan je kind.
Niet alleen vanwege de schimmelinfectie.
Kristal
11 jaar geleden
Nou en of dat kan Internet, je hele tong kan er wit van uitslaan. Daarbij is het ook bekend dat baby's dat nogal eens kunnen krijgen, alleen noem je het dan spruw.

Antwoorden (2)

Lijkt mij wel, vooral kinderen en ouderen zijn gevoeliger voor
dit soort infecties
Als jij het hebt is daar meestal een oorzaak voor
griep gehad ?
medicijn gebruik ?
kunstgebit gekregen ?
suikerziekte ?
etc etc
je eigen voorgeschiedenis is belangrijk
11 jaar geleden
Maak je vooral niet al te druk. Ga naar je huisarts en laat je door hem of haar adviseren. Het slapen in hetzelfde bed zal een dergelijke infectie niet zo snel overdragen. Kusjes op de mond kunnen misschien beter even op de wang worden gegeven tot de huisarts meer duidelijkheid biedt.

Hoe oud is je kind? Waarom slaap hij/ zij in jouw bed? Maar dat is misschien een andere discussie. Kinderen horen m.i. in hun eigen bed en niet bij hun ouders in bed te slapen.