Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe besmettelijk is schimmel infectie in mijn mond tegenover anderen ?

Hoe besmettelijk is een schimmelinfectie in de mond tegenover mijn kind , bv wij slapen in hetzelfde bed, zou ik beter gedurende mijn infectie in een andere kamer slapen ??

Weet jij het antwoord?

/2500

Lijkt mij wel, vooral kinderen en ouderen zijn gevoeliger voor dit soort infecties Als jij het hebt is daar meestal een oorzaak voor griep gehad ? medicijn gebruik ? kunstgebit gekregen ? suikerziekte ? etc etc je eigen voorgeschiedenis is belangrijk

Bronnen:
http://www.schimmel-infecties.nl/schimmel_...

Maak je vooral niet al te druk. Ga naar je huisarts en laat je door hem of haar adviseren. Het slapen in hetzelfde bed zal een dergelijke infectie niet zo snel overdragen. Kusjes op de mond kunnen misschien beter even op de wang worden gegeven tot de huisarts meer duidelijkheid biedt. Hoe oud is je kind? Waarom slaap hij/ zij in jouw bed? Maar dat is misschien een andere discussie. Kinderen horen m.i. in hun eigen bed en niet bij hun ouders in bed te slapen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100