Kunnen nekzenuwem je oogzenuwen aantasten?

Stel, je nekzenuwen en rugwervels zijn door een verkeerde houding vernauwd. Kun je als gevolg hiervan ook problemen met je ogen krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, maar als je heel vaak in een verkeerde houding zit of lang achter elkaar zit zonder voldoende lichaamsbeweging kan dat wel gevolgen hebben voor je bloedsomloop en dit kan weer problemen met je ogen opleveren.
Ik zou dus eerst even naar de huisarts gaan en zien wat hij adviseert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De impulsen van je oogzenuw gaan rechtstreeks naar je hersenen, Nee dus, maar als je last van je ogen hebt ga dan bij een opticien of oogarts langs