is een oor ontstoken als je wel een loopoor hebt maar geen pijn?

Ik heb al bijna 3 weken een loopoor, maar omdat ik geen pijn heb vraag ik me af of het wel oorontsteking is.
Ik weet dat voor zekerheid bij medische vragen ik naar de dokter moet, maar ik vraag me nu vooral af of je een oorontsteking kunt hebben terwijl je geen pijn hebt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (2)

Het betekend niet meteen dat je een oorontsteking hebt, maar het zou altijd kunnen dus ik zou het toch voor de zekerheid laten controleren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een loopoor betekent een gaatje in het trommelvlies waardoor het vocht uit het middenoor naar buiten komt. Er is een kans op een infectie, herkenbaar aan de troebele, gele of bruine kleur van het vocht maar het kan ook bloederig zijn. Een klein gaatje groeit meestal met een paar weken weer dicht maar heb je klachten, pijn, koorts etc. dan kun je het beste naar je huisarts gaan.