Wat moet ik doen als mijn nagel volledig is doorgescheurd?

Net heb ik een ongelukje gehad met mijn nagel en nu is hij volledig door midden gescheurd. Direct erna gekoeld met koud water en nu zit er een pleister om heen.

Wat moet ik vervolgens doen?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
33.4K

Antwoorden (3)

Je hebt het goed gedaan...als je het alsnog niét vertrouwd zou ik eventjes huisarts bellen.Hij kan kijken of een bezoekje aan hem noodzakelijk is...Overigens groeid een nagel gewoon weer aan mocht deze er tóch afvallen.Beterschap.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bel even met de huisartsenpost wat je het beste kan doen. Als het gaat ontsteken onder de nagel ben je nog verder van huis... Sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En daarom is de zorg zo duur.
Omdat iedereen maar met een klein wondje de
dokter denkt nodig te hebben..........
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een gescheurde nagel zou ik niet bepaald een klein wondje willen noemen! 't Is geen schaafwondje, buil of verkoudheidje...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En bovendien had ik het niet over langsgaan, maar over bellen voor advies; ze zitten er toch voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@tacuma Van mij absoluut een + want het is een heel goed antwoord!
Kans dat het gaat ontsteken is groot want er zitten veel bacteriën in water dus het moet sowieso goed ontsmet en verzorgd worden.
@momopoyolo,ook ik snap niet dat jij dit een klein wondje noemt! Nagel is t/m nagelriem ingescheurd!
Je hoeft verder helemaal niets te doen,
dan regelmatig de pleister verschonen en
de wond in de gaten houden.

Het gaat heel lang duren voordat die nagel weer
netjes is aangegroeid.

In de tussentijd moet je de boel gewoon goed schoon houden. Zeker tot het wondje genezen is.
Daarna hoef je alleen maar je stukjes nagel netjes
weg te knippen.......

ALs je je handen veel gebruiken moet voor vuil werk,
doe er dan een wat groter verbandje om heen.
Of draag handschoenen.

Als bang bent voor een ontsteking > dat zie je vanzelf aan het wondje, dan een paar keer weken in sodawater of
water met Biotex.

Een dokter kan hier ook verder niks aan doen en die zou ik er niet mee belasten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
- Want ik vind dat je wel heel makkelijk praat over een nagel die t/m nagelriem is ingescheurd,net wat tacuma zegt gaat het niet over een schaafwondje! Het klopt ook niet dat de nagel vanzelf wel weer aangroeit want omdat het nagelbed ook beschadigd is blijft de nagel splijten,als je er niks aan laat doen (eigen ervaring)! Sowieso moet er ook een ontsmettingszalf onder het verband om ontsteking te voorkomen ipv wachten tot het ontstoken is,het liefst vet zodat het niet op de wond gaat kleven want dan trek je het elke keer met verschonen weer kapot!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is jouw mening Vlindertje, en aangezien je niet
een kind of puber bent, zal ik niet in discussie gaan. Ik ben met zoiets nog nooit naar een dokter geweest
en mijn kinderen ook niet. Ontsmettingszalf ben ik tegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mag ik vragen waarom je tegen ontsmettingszalf bent? Ik leer graag ;-)