Gewoon gaan werken en dan licht werk gaan doen zoals op kantoor of in een winkel of je gaat op een uitkering leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorgen dat je zo goed mogelijke studie afrond zodat je een baan kunt zoeken waarbij je niet al te veel fysieke arbeid hoeft te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jaaaaaaaaaaa plus
Met een hernia gloort de zon ook hoor. Tegenwoordig zijn ze veel verder, ik neem aan dat je op een hernia in één van je rugwervels doelt? Met operaties kunnen ze het grotendeels zo niet helemaal verhelpen, dus je hebt een normale toekomst in het verschiet, als je er maar wat aan laat doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De spontane genezingskans van die aandoening is groot. Van elke vier mensen met een hernia genezen er drie zonder dat een operatie noodzakelijk is.
Dus je zult hoogstwaarschijnlijk herstellen zonder restklachten en gewoon een opleiding kunnen volgen die bij jou past en daar werk in vinden.
Amadea
12 jaar geleden
Er zijn ontzettend veel mogelijkheden om te doen waar geen lichamelijke arbeid voor nodig is, het ligt er alleen aan wat je graat doet en wat je goed kan. Blijf niet stilzitten (figuurlijk dus..) en probeer de kansen te zien van dingen die je nog wel kan doen!
En uiteraard kan het best dat je van je hernia kan genezen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen paniek, een hernia hoeft niet bepalend te zijn voor je beroepskeuze of hoe je later je geld zal verdienen.
Acht op tien hernia’s worden zonder snijden beter binnen drie tot zes weken. Het lichaam geneest zichzelf en de uitstulping wordt kleiner, waardoor ze niet meer op de zenuw drukt.
Pijn en tintelingen zijn bepaald onaangenaam, maar niet alarmerend. Zelfs tijdelijke gevoelloosheid is geen reden om er meteen het mes in te zetten. De kern van de tussenwervelschijf bevat namelijk een chemische stof die zenuwen irriteert, doet ontsteken en dat soort omkeerbare symptomen veroorzaakt. Daarom wacht men bijna altijd zes weken af.
Soms is een operatie echter onvermijdelijk. Maar ook daarvan kan je perfect herstellen.