Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Melkachtige afscheiding?

Als ik mijn tepels aanraak komt er een melk uit.. Ik ben niet zwanger en heb ook niet gebaard.. Dit is de 2e keer.. De eerste keer zou het vanzelf over moeten gaan maar het komt weer terug.. Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een waterige, melkachtige afscheiding bij een vrouw die niet zwanger is of borstvoeding geeft, heet galactorroe.

Galactorroe wordt veroorzaakt door een te hoge productie van prolactine, een hormoon dat de melkafscheiding stimuleert.

Het kan ook stress zijn, maar toch meteen een afspraak bij een arts maken!

Hieronder meer info:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Waarschijnlijk is het hormonaal.
Maar er kunnen ook andere oorzaken zijn.
Ga ermee naar de dokter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan een bijwerking zijn van de pil, maar naar de dokter gaan zou niet verkeerd zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier kun je een test doen en staan verschillende dingen di e het zouden kunnen zijn.

http://www.gezondheidsplein.nl/symptomenchecker/2075/hormoonstoornis.html

Het kunnen ook gewoon de hormonen zijn die opspelen tijdens bijvoorbeeld je eisprong of menstruatie.
Het zouden ook eventueel bijwerkingen van de pil kunnen zijn.

Ga voor de zekerheid even langs te huisarts.
Wij kunnen hier wel gaan raden wat het zou kunnen zijn, maar zekerheid kan niemand jou hier geven.

Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een hele goede reden om een afspraak te maken bij de huisarts, bel vandaag nog even voor een afspraak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je zeker dat het melk is en geen ander vocht?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben er al eens voor naar de dokter geweest en hij zei dat mijn borsten gewoon aanvoelde, niks geks en dat het melkvocht was.. Als het na een week niet over was moest ik terug komen.. Het ging weg maar na ong een half jaar komt het weer terug.. Wel doen mijn borsten zeurend zeer, hoef niet ongesteld te worden of recent aan de pil.. Slik al 11 jaar dezelfde nml..

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding