Wat doe je om een verkoudheid zo snel mogelijk te laten genezen en om ziek worden te voorkomen?

Ik heb keelpijn en ik moet hoesten.
Ivm een allergie kan ik geen fruit eten.

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 7 minuten:
Zijn er ook nog andere natuurlijke producten die je (ipv. fruit) kunt gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (7)

Je kunt ook echinea force nemen van A. Vogel. Dit is een natuurlijk middel en kun je bij de drogisterij (kruidvat) krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kaloba werkt goed en als de R in de maand is cinuforce van dr vogel slikken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak begint een verkoudheid door een gebrek aan vitamine C.

Nu zijn er verschillende producten waar veel vitamine C in zitten, ook groentes.

Als je die niet bevallen zijn er ook synthetische vitamine C te verkrijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas: Niets.

Verkoudheid is met medicijnen niet sneller te genezen.
Er moet gewoon uitgeziekt worden. De symptomen van verkoudheid kunnen met medicijnen wel worden verlicht.

Dat is heel persoonlijk dat verlichten: stomen met gewoon water. Zuigen op een zuurtje.
Een paracetamol. Drupje zout snuiven. Gorgelen met lauw zout water.
Afhankelijk van het soort hoest: middelen met een verzachtende, slijmoplossende of hoestprikkeldempende werking gebruiken. Vraag voor advies of meer informatie over hoest bij uw Kring-apotheek naar de folder ‘Hoest'.

Al die dure middeltjes van de drogist helpen niet beter!!
En vooral: je wordt er niet beter van.

Er bestaan veel soorten verkoudheidsvirussen.
Het is niet bekend welke jij hebt.

Het is onmogelijk om verkoudheid te voorkomen.
Je kunt het risico beperken door een goede hygiene
en een goede weerstand. Maar dan nog: die virussen zijn overal en dus in veel soorten.

Je moet er even doorheen: beterschap!

Toegevoegd na 3 uur:
Bron vergeten:
http://www.kring-apotheek.nl/zz/zz40.html

Misschien willen de minnaars hun min dan ook even toelichten?
Weten die het beter dan de apotheek?????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vraag me toch af of jouw tweede zin klopt. Een verkoudheid is een virus, dus in principe zou een virusremmer dan toch moeten helpen? Niet dat je die zal krijgen voor een verkoudheid maar toch... in theorie. Met de rest ben ik het eens dus +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn wel antivirale middelen, zoals Tamiflu.
Als die worden ingenomen als de symptomen er al zijn, hebben ze slechts een beperkt effect.
Dat is de reden waarom wetenschappers vraagtekens zetten bij het gebruik van Tamiflu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder medicijnen duurt verkoudheid een week, met medicijnen zeven dagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies Hippo.
Maar mijn minnaars geloven dat niet....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan geloven ze het maar niet. Ze hebben ongelijk.
Je kan enkel de symptomen bestrijden, voor de rest zal je moeten wachten tot je lichaam het virus zelf heeft overwonnen.

•Bij een verstopte neus kan fysiologische zoutoplossing of xylometazoline gebruikt worden.
•Rook niet. Het inademen van rook verergert de symptomen van een verkoudheid.
•Geen alcohol. Zelfs een klein beetje alcohol is verboden. Alcohol vermoeit het organisme onnodig.
•Hoewel de werkzaamheid van stomen nooit is bewezen vinden sommige mensen dat het bij verkoudheid verlichting geeft. Ook het toevoegen van producten als menthol, kamfer of kamille kan prettig aanvoelen.
•Hoest met slijmen is nuttig. Onderdruk dit daarom niet met geneesmiddelen. Hoestdranken op kruidenbasis of met dropextracten werken verzachtend.
•Bij hoest zonder slijmen of kriebelhoest kan een hoestprikkeldempende siroop genomen worden bv.noscapine.

In plaats van fruit kan je rozenbottelthee drinken. Dat is een perfecte thee om je weerstand mee te verhogen. Er zit veel vitamine C in. Bij griep of verkoudheid is thee drinken altijd fijn. Neem je rozenbottelthee, dan helpt het je genezing ook nog eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanaf het begin van je verkoudheid een flinke dosis vitamine C van 500 mg innemen. Daarmee kun je de duur van de verkoudheid met een halve tot zelfs een hele dag verkorten.

Wil je niet verkouden worden dan kun je overwegen om een gram of drie vitamine C per dag naar binnen te werken. Dat lukt je niet met fruit maar wel met bijvoorbeeld tabletten van de HEMA of omstreken. Bij mij werkt dat althans, want sinds ik dat sinds een jaar of tien doe heb ik nooit meer een noemenswaardige verkoudheid of griep gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet al te ziek voelt dan kun je een bezoekje aan de sauna overwegen .
En dan ook in de mentol stoomcabine .
Bij mij werkt het altijd goed en ik ben er zo weer van de verkoudheid af .