Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Herkent iemand dit,anders als dat de dokter het herkent?De huisarts zegt dat het n ernstige vorm van "raynaud" is maar ik twijfel.

mijn duim is beschadigt a.g.v. ..lijden aan het syndroom v raynaud en roken,dit volgens de dokter. Maar ik vind 't vreemd dat het alleen mijn duim en licht mijn wijs en middelvinger treft. Ik heb in de tuin gewerkt,sperziebonen geplukt en van alles meer..zou het 'n reactie op 'n plant kunnen zijn?
De top van m'n duim is pijnlijk en dik geworden. Hij voelt aan als 'n partje van 'n mandarijn die uitgedroogd is in de zon..m'n nagel heeft 'n beetje losgelaten en er zitten kleine rode puntjes,lijkt ook op bloeduitstortinkjes als naaldenpuntjes,op de top.
Heeft iemand zoiets eerder gezien? (Ik ga al naar 't ziekenhuis en dit is m'n tweede dag zonder tabak,ik twijfel gewoon nog steeds aan deze diagnose..)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hai, in de eerste plaats even dit: WOUW wat ontzettend knap al 2 dagen zonder tabak... (ik ben jaloers ;-) ! Ik durf te zeggen dat ik ook ernstig twijfel aan de diagnose van deze arts ( wat voor dokter is het en ( als ik vragen mag?) waarom naar het ziekenhuis? Ik durf dit te zeggen omdat ik zelf al zo'n 30 jaar lijd aan het syndroom van Raynaud maar dit nog nooit heb gehad en het ook niet bij dit ziekte beeld past! Hoogst waarschijnlijk heb jij gelijk en ook aan de foto te zien lijkt dit een beschadiging door of allergische reactie van een plant! Toegevoegd na 4 minuten: Oh ja, ik rook ook ( heel veel) maar heb nog nooit zo'n duim gehad,wel als ik in aanraking ben geweest met bv een cactus oid! Sterkte en groetjes vlindertje ( ik ben trouwens wel reuze benieuwd wat er uit de onderzoeken komt!)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100