zijn geur oliën gevaarlijk voor je gezondheid in huis?

Heb wat van die geurstokjes in huis staan in olie flesjes.
Ook elektrische geprobeerd, maar daar werd ik naar van.
Nu deze etherische olie ...maar krijg vage klachten.
Ben ik van huis heb ik geen last.
Lucht ook veel.......maar toch heb ik mijn twijfels.
Wie weet dat of wie heeft er ook ervaring mee.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.1K

Het beste antwoord

wiccalife (2161)
Die flesjes waar jij het over hebt, daarvan weet ik bijna zeker dat dat geen zuivere etherische olie is.
De flesjes waar jij het over hebt hebben vaak een inhoud van 100/150 ml vloeistof. Etherische olie is kostbaar en zal als het bv rozengeur is, van goede kwaliteit bijna onbetaalbaar zijn…

Waarschijnlijk is het dus "geurolie" met wellicht een hele kleine toevoeging van etherische olie…..dan mogen ze die term van etherisch gebruiken, anders alleen geurolie of natuurindenthiek.......

En juist die geurolie zit vol schadelijke stoffen waar je je idd ziek van kunt voelen. Hieronder een aantal stoffen die in chemische luchtverfrissers kunnen zitten:

- formaldehyde (kankerverwekkend en allergeen);
- benzeen (kankerverwekkend; geeft mogelijk voortplantingsschade);
- styreen (schadelijk voor het zenuwstelsel en waarschijnlijk kankerverwekkend);
- tolueen (geeft huidirritatie en is giftig voor lever en nieren);
- terpenen.  (irriterend en allergeen).

Dus dat zal waarschijnlijk de oorzaak zijn….dus hup, die stokjes de deur uit!!

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je nu hier een goede olieverdamper uitzoekt {^_^}:
http://www.aroma-atelier.be/geurbranders.htm

En hier je zuiveretherische olie:
http://www.anthemis.nl/
(zeer betrouwbare site, hele goede ervaring mee!!)

Dan kun je op een verantwoorde manier je huis heerlijk laten geuren en ook je stemming gunstig beïnvloeden!

Toegevoegd na 1 uur:
Nog even een toevoeging:

dat over de rozenolie heb ik nog even na gezocht en schrok me dood! Ik wist dat het duur was........€118,50 voor een flesje van 5 ml!! reken maar uit wat dat kost voor een flesje van 200 ml!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat een mooie site , van ongelooflijk mooie geurverspreiders.maar nu weet ik nog niet of het slecht is. bedankt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zuiver etherische oliën zijn niet slecht. De chemische namaak geurolie wel, en niet zuinig schadelijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je uitgebreide antwoord. Heb alles de deur uitgedaan.......veel beter.frisse lucht in huis