Als je niet goed uitziekt met griep, kan het dan op de ogen of naar binnen slaan?

Ik heb een buurman die zegt dat je griep goed moet uitzieken, anders kan het naar binnen slaan of kan je zelfs blind worden. Het lijkt mij erg sterk, en wil daarom weten: is dit waar? Ik heb het dus over de echte griep en niet een verkoudheid ofzo.
Of weet iemand onderzoeken hierover?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Griep is een virus, dat gaat vanzelf over. Met een echte griep ben je niet in staat om door te gaan alsof er niks aan de hand is. Als je jezelf weer beter voelt, kun je rustig weer aan de slag gaan. Maar niet te hard, anders loop je door de vermoeidheid het risico dat de griep weer de kop op steekt.
Maar op je ogen of naar binnen slaan? Nope.
Het is wel zo dat je, als je nog moe en slapjes bent, je afweer lager is en je dus vatbaarder bent voor (andere) infecties. Zo krijg ik bij griep meestal bronchitis 'meegeleverd' na een paar dagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat is een fabel. Het kan wel zijn dat je een bepaald virus op de ogen kan slaan. Maar dat heeft niets te maken met niet goed uitzieken.