De aceton kan komen door, theoretisch;
Insuline tekort:
* Hyperglyceamie = Glucose kan de cel niet in dus er is een Glucose tekort dat wil zeggen een te hoog bloedsuiker gehalte (te veel glucose = Glykemie)
* De cel maakt dan gebruik van vet als brandstoffen, waarbij er afbraakprodukten vrijkomen, zoals- diaceetzuur,- boterzuur en aceton !!!!
* De Aceton in de urine en de uitademlucht wordt uitgedrukt in een pH waarde en waarbij men bezig is om te verzuren ( lage pH waarden)
* Het lichaam wil de verzuring tegen gaan waardoor je gaat hyperventileren.

Zou persoon aanraden een bezoek aan de huisarts te brengen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel duidelijk uitgelegd..kan de persoon voorzichtig zeggen dat ze eens naar haar huisarts kan gaan voor dit probleem.

Andere antwoorden (2)

Bij een niet goed ingestelde suikerziekte. Soms kan men aceton ruiken in de adem van patiënten met diabetes met name als glucose door het insulinetekort zo slecht kan worden verwerkt dat het lichaam overgeschakeld is op vetverbranding, waarbij ketonen als nevenproducten ontstaan, waarvan aceton er een is. De glucosespiegel in het bloed is dan meestal veel te hoog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat wordt er bedoeld met : 'niet goed ingestelde' ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ontregeling van het glucosegehalte
Bij de behandeling van diabetes streven we naar een normaal glucosegehalte van het bloed. Dat betekent tussen de 4 en 7 mmol/l als u nuchter bent Twee uur na het eten moet het glucosegehalte onder de 9 mmol/l zijn. Voeding, medicijnen, lichamelijke activiteit, spanningen en ziekte hebben invloed op het glucosegehalte van uw bloed. Een te hoog glucosegehalte noemen we hyperglykemie, een te laag glucosegehalte noemen we hypoglykemie. In deze brief bespreken we welke klachten op een te hoog of te laag glucosegehalte kunnen wijzen en en wat u daaraan kunt doen.
als je het Atkins-dieet doet ga je adem ook naar aceton ruiken zelfs je plas ruikt dan raar