Waarom heb ik na het hardlopen rode vlekken op mijn benen?

Ik heb net een stukje hard gelopen, en na een tijdje kreeg ik allemaal rode vlekken op mijn benen en ze irriteren heel erg, ze branden en jeuken. Ik was een tijdje gestopt met hardlopen ( 3 maanden) en toen had ik ook nog geen rode vlekken tijdens het hardlopen.Mijn vraag is nu dus : wat zijn die vlekken op mijn benen en wat kan ik eraan doen? Ik zou namelijk meedoen aan de 4 mijl over een paar weken...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (1)

Je schrijft er niet bij of je een lange of korte broek aan had en of de zon nog scheen maar het kan sowieso door meerdere oorzaken komen.

Ik noem maar een paar dingen zoals bv: warmte ,zonneallergie (dit kun je spontaan krijgen weet ik uit ervaring),je zweetklieren kunnen verstopt zijn,enz.

Ik denk eigenlijk dat je beter kunt kijken wat en/of er de afgelopen 3 maanden iets is veranderd bv.
Je eetpatroon,voedingspatroon,ben je ziek geweest,heb je (nieuwe/andere) medicatie,had je andere(nieuwe)kleding aan,ander wasmiddel enz.

Als het voorgaande niet van toepassing is kun je het één en ander proberen wat ik uit verschillende bronnen heb:
Sensitive sokken van Falke deze hebben een minder strak boord en rubber nopjes om afzakken te voorkomen. Zijn er als iets dikkere trekking sok, maar ook als dunne walking sok.
(ergens anders las ik dat het lekkerder is als je de boord over je wandelschoenen doet.
Als het toch idd door de zon kwam kun je het beste smeren met Urtizon,een middel waardoor je het kunt voorkomen (en waarmee het weggaat als je het al hebt).
Ik las ook ergens: van te voren insmeren met zinkzalf voorkomt rode en jeukende plekken.( zelf ben ik niet zo voor zinkzalf omdat het je huid dunner maakt)
Lange maar luchtige broek,liefst van natuurlijk materiaal bv katoen.
Katoenen sokken die niet afklemmen.

Als je denkt dat dit de oplossing niet is dan raad ik je aan om met je HA te overleggen.

Ik hoop dat je iets met mijn antwoord kunt en toch mee kunt doen met de 4 mijl ( nooit van gehoord?),ben benieuwd!

Groetjes vlindertje