Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is er met mijn benen?

Ik heb vaak 's ochtends als ik wakker word pijn in mijn knieën, heupen en enkels, het doet echt pijn aan het gewricht. Weet iemand wat dit is en wat ik eraan kan doen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
668

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Zeker één op de vijf kinderen heeft er last van: pijn in beide benen, meestal rond de knieën, kuiten, scheen- of dijbenen. Dit verschijnsel wordt groeipijn genoemd. Meestal komt de pijn ’s nachts opzetten en is er overdag weinig van te merken. De pijn kan de hele nacht aanhouden.
(Lees meer...)
fremar
11 jaar geleden
Dit kunnen heel goed groeipijnen zijn. Hier kun je niks tegen doen, je kunt de boel hooguit soepel houden door beweging en je benen een beetje warm te houden.

Verder kan het ook zijn dat je matras niet meer goed is. Dan lig je bijvoorbeeld verkeerd waardoor je benen continu aangespannen zijn en geen rust hebben. Al zal je dit eerder merken in je spieren, maar als je knie bijv. verkeerd ligt waardoor het gewricht onder druk staat, voel je dit wel. succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding