hoe gevaarlijk is een lage bloeddruk?

ik zit sterk te twijfelen over een second opinion in een ander ziekenhuis. ik ben naar huis gegaan met een bloeddruk van 78/42 ik vind dit bizar laag, ben ook steeds duizelig. arts zei dat ik gewoon veilig kon gaan. maar ben al 4 keer flauwgevallen. als ik bel met deze mededeling zeggen ze dat ik wel niet goed gegeten zal hebben.
ik voel mij ligtelijk in het riet gestuurd.
second opinion ja/nee?

Toegevoegd na 23 uur:
even een toevoeging..
ik ben nogal afgevallen en weeg nu met mijn 1.70 72 kilo.
lijkt mij netjes..
ik lag in het ziekenhuis, en die hebben mij met deze bloeddruk ontslagen..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.8K

Het beste antwoord

Deze bloeddruk is inderdaad erg laag en de onderdruk begint dicht te komen bij en waarde dat de nieren niet goed gaan werken. Het zorgt er ook voor dat je inderdaad veel sneller dol bent. Na bukken, op je hurken zitten en snel overeind komen kan je onderuit gaan. Het is zeker geen normale bloeddruk. Ik weet niet of je hebt gehoord of er een oorzaak is? Als dit allemaal vaag voor je blijft, ga dan inderdaad voor een second opinion.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bloeddruk is altijd een momentopname maar bij zo'n lage bloeddruk kan het niet anders dan dat je duizeligheid en flauwvallen daardoor wordt veroorzaakt. Kijk vooral uit als je opstaat uit een stoel of van bed. Doe dat heel rustig. Als ik jou was zou ik zeker eens met mijn huisarts gaan praten. Die kan je een advies geven over wat te doen en eventueel helpen met de communicatie met je specialist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de mening van je huisarts betwijfelt (en dat lijkt MIJ met zo'n bloeddruk zeer terecht) kan je om een second opinion vragen. Doe dat slim en vraag niet officieel om een second opinion maar doe dat vrijdagavond bij de EHBO. Vrijdagavond omdat ze dan zullen redeneren dat tot maandag wachten wel erg lang is. Je kan ook naar de huisartsenpost gaan. Maar die proberen veel terug bij de huisarts te leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De EHBO, spoedeisende hulp is er niet om een second opinion te krijgen.
Dit is voor spoed gevallen die niet kunnen wachten tot je weer bij je huisarts terecht kan. Slecht advies -
Er is druk in de bloedvaten nodig om bloed naar de verschillende organen te pompen. Als de druk onder een bepaald niveau komt, is het hart niet in staat voldoende bloed naar de organen te pompen. Dit heeft meestal flauwvallen tot gevolg door een tekort aan bloed in de hersenen.

Zeer waarschijnlijk dus dat je bloeddruk en het flauwvallen een relatie met elkaar hebben. Wanneer je huisarts niet naar je luistert kan je proberen de huisartsenpost in de avond, nacht en weekeinddienst te bezoeken en je verhaal te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb jarenlang een extreem lage bloeddruk gehad (categorie: als je eens in het ziekenhuis terechtkomt, ontstaat paniek, tot je duidelijk kunt maken dat dat voor jou heel gewoon is).
En ja, altijd voorzichtig opstaan want anders klap je zowat tegen de grond en dergelijke.
Op zich hoeft een lage bloeddruk geen problemen te geven, maar als je die wel hebt, moet er toch eens naar gekeken worden, dus ik zou die second opinion wel doen.
(Overigens: ik had die lage bloeddruk ook terwijl ik zo dik was dat elke arts zeker meende te weten dat ik een klassiek gevalletje hypertensie zou moeten zijn. Maar: inmiddels is de bloeddruk genormaliseerd, dus dat kan ook 'zomaar' gebeuren.)