Last van lichte darmklachten, wat is het?

Hallo,

Sinds kort heb ik last van lichte darmklachten. Het begon vorige week toen ik opeens misselijk werd na een biertje of 2/3 terwijl ik dit normaal gesproken nooit heb. Sindsdien heb ik ook last van mijn darmen.

Nu heb ik een week geen alcohol gedronken en zijn de klachten iets minder geworden, maar nog steeds niet helemaal weg.

Deze klachten heb ik:
- Gevoel alsof mijn darmen niet leeg zijn/winderigheid
- Soms ben ik opeens een paar minuten misselijk, dit trekt dan na een tijdje weer weg (gister had ik het weer en toen trok het na een paar happen eten weer weg)

Verder heb ik geen ontlastingsproblemen, geen pijn. Het is alleen zo'n vervelend gevoel en het gaat maar niet weg.

Ik heb zelf sterk het idee dat het psychisch is (vicieuze cirkel waar ik in zit) en dat het komt omdat ik de laatste twee weken zeer onregelmatig heb geleefd. Ook zijn er momenten op een dag dat ik er helemaal geen last van heb.

Enig idee wat het kan zijn? Ik vind de klachten veel te licht om naar de dokter te gaan, maar toch vervelend omdat ik er vrijwel de hele dag mee bezig ben.

Gr

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (1)

Deze vraag (of iets dergelijks) wordt de laatste dagen opvallend veel gesteld op gv.

Ik denk dat veel mensen de overgang naar het extreem warme weer parten speelt.
Dit kan (onder andere) darmklachten, diarree, winderigheid en vage buikpijn tot gevolg hebben.
Van plotselinge, extreme, warmte kunnen je darmen behoorlijk in de war raken.

In combinatie met het onregelmatige leven dat je de laatste weken hebt geleid, denk ik dat dat de oorzaak is.
Als het wat minder warm wordt, en je weer wat regelmaat in je leven hebt, zal het vast wel overgaan.