Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de oorzaak van deze enorme pijn tegen/in mijn borstkas?

Ik heb gister avond op de grond geslapen ( alwel met veel dekens en er kussens onder gelegd) omdat mijn bed was doorgezakt vannacht. Nu word ik ineens wakker 10 minuten geleden met een enorme pijn tegen/in mijn borstkas. Het zit rondom de Sternum. Ik kan me niet volledig uitrekken en leunen op mijn zij deed ook enorm pijn. Heb geen last van ademklachten. Wat is dit? En door wat komt het?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
894

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je hebt op de harde grond geslapen, je hebt nu gewoon pijn omdat je een zacht matras gewend bent.
Het is een soort spierpijn, terkt wel weer weg.
Als je nog geen nieuw bed hebt vandaag, ga dan op een luchtbed slapen, het is niet goed voor je rug om zo op de grond te liggen.
(Lees meer...)
Ritsuka
11 jaar geleden
Vermoedelijk eerder de rib/borstbeen 'gewrichten' die je belast hebt door slapen op een harde ondergrond.
Zoals je last van je nek kunt hebben als je door omstandigheden zonder kussen of met een handdoekje moet slapen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding