wanneer kan ik mijn voet laten opereren?

Ik heb aan allebei mijn voeten bij mijn grote teen hele grote knobbels zeg maar uitsteken. En die zijn ten eerste heel lelijk, en ten tweede doen ze soms pijn en zijn ze irritant. Een vriendin van mijn moeder had dit ook, en die heeft ze laten weghalen, maar ja, die is wel ouder, en ik vroeg me af op welke leeftijd je dit kan laten doen, ik ben nu 15. Kan ik het al laten weghalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Voor dit soort zaken moet je echt even bij de huisarts langs.Mijn moeder heeft het op latere leeftijd weg laten halen.Het zijn geen eenvoudige operaties!Ga naar de huisarts en vraag een verwijzing en laat je dan goed voorlichten.En je moet ook vragen of het weer terug kan komen.Soms kan het weer terug komen gelukkig bij mijn moeder niet maar ik weet wel dat het weer terug kan komen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De medische naam is Hallux valgus.
Ik zou niet te vlug laten opereren. Er zijn eerst nog andere mogelijkheden. Laat je eerst verwijzen naar een Podoloog (registerpodoloog)
In eerste instantie kan met behulp van tapetechnieken de voet worden ingetaped. Hierdoor wordt de druk en dus de pijn weg genomen. Ook is er een mogelijkheid om een silicone orthese aan te brengen tussen de tenen om de tenen weer op hun plek te duwen.

Als de hallux valgus veroorzaakt is door een verkeerde voetstand of looppatroon zijn steunzolen de uitkomst. Hierdoor kan de afwijkende stand worden gecorrigeerd en de klachten nemen hierdoor af.
Een nachtspalk houd het gewricht in rust in de goede positie. Dit houd het gewricht tevens soepel.
Hierbij hoort een goed schoenadvies.