ik heb iedere ochtend last van ochtenderecties hoe komt dat en kun je er iets aan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Ritsuka
11 jaar geleden
Gefeliciteerd, je bent normaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het ongewenst is denk ik aan een eng iets of iemand, dat klaart de lucht zo xD

Het beste antwoord

Dat betekent dat je gezond bent.
Des te minder jij je hier druk om maakt des te minder last je er van hebt.
Dit is een periode waar je gewoon door 'moet' en waar je op je ouwe dag misschien wel met spijt aan terug denkt omdat er helemaal geen beweging meer in te krijgen is ;-)

Indien je er echt last van hebt ga dan de avond voordien bewust slapen met de focus op iets heel anders dan het vooruitzicht op een ochtenderectie. Soms ga je onbewust piekeren over een bepaald iets en dan versterk je ongewild datgene wat je niet wenst te activeren.

Indien de last enkel voortkomt van het kunnen gezien worden door anderen in deze toestand, blijf dan rustig in je bed liggen en focus je op je ademhaling. Leer jezelf rustig in en uit te ademen en focus enkel op het ademhalen zelf. In wezen zou dat moeten volstaan om over heel je lichaam te ontspannen.

Liefs, Succes en Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is nadrukkelijk geen periode waar een man doorheen moet komen. Het vollopen van het zwellichaam gebeurd iedere nacht en blijft dat doen tot op hoge leeftijd.

Andere antwoorden (4)

Dat heeft iedere gezonde man. Het is een teken dat alles goed werkt. Niets aan doen dus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit is heel normaal. je hoeft er niets aan te doen, gaat vanzelf weer 'over'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het spijt me je te moeten melden dat 'dit' niet over gaat. Het zal eerder in de nacht gaan plaatsvinden in plaats van later (zodat het merkbaar is bij het wakker worden) maar het blijft!
Dit komt omdat je bloedtoevoer na het slapen weer op gang komt wat aanleiding kan geven tot een erectie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heeft er niets mee te maken. Het zwellichaam is echt geen 'orgaan' dat op gang moet komen omdat het anders niet meer zou functioneren.
Bij iedere man gebeurd het dat het zwellichaam van de penis vol met bloed komt. Sexuologen hebben een heel eenvoudig testje om te onderzoeken of bij falende erectie dit niet lichamelijk geblokkeerd wordt: de plakrand van een envelop om de penis voor het slapen gaan. Als de plakrand in de ochtend gebroken is, werkt het zwellichaam nog gewoon.

Op latere leeftijd gebeurd dit vooral in de vroegere nacht en is het in de ochtend minder vaak waarneembaar. Het blijft echter tot op hoge leeftijd gebeuren.

Het wordt aangestuurd door onze hersenen, veelal als gevolg van dromen (wisselingen van hersenhelften).

Nee, we kunnen/willen er niets aan doen. Het is zeer ongewenst om niet te dromen.

Omdat het een bekend fenomeen is wordt er door veel mannen lacherig over gedaan en dat is goed. Er over praten met andere mannen wordt gezien als een blijk van mannelijkheid en is zelfs 'stoer' door alle jaren heen.

Schaamte naar de partner betekent in veel gevallen schaamte voor het eigen lichaam. Dat is ongewenst en kan cognitief worden verholpen.