Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan het dat je plots erg hevig bloed ook al is het een kleine wonde?

Ik ben net op een heel klein stukje glas getrapt. Het zat ongeveer 3 mm in mijn voet, en ik heb het eruit getrokken.
Wat mij frappeerde was hoe erg dat kleine wondje bloedde. De hele vloer hing vol bloed, net alsof ik een reuzesnijwonde had. En het ging eigenlijk maar om een prikje.
Als ik er een doek oplegde om het van de zuurstof af te schermen, was het bloeden vrijwel meteen gedaan.
Maar hoe kan dat nou, dat je soms zo er bloedt uit een miniwonde, en soms bijna niet bloedt als je een fameuze kap hebt (na een val bv.)?

12.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Had ik ook wel eens in mijn voet

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In voeten, handen en het hoofd zie je vaak dat kleine wondjes erg bloeden. dit komt door de vele kleine haarvaten die door voorgenoemde lopen. Doordat je vaak meer dan een enkele ader raakt lijkt het een ernstige wond door.het.vele bloed
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het is lijkt mij afhankelijk van de plek waar het glas in stak. nu was dat kennelijk vol op de ader en ook al was het wondje klein, het bloed dan goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding