Hoe kan het dat ik als ik bij mijn opa en oma ben ik altijd hoofdpijn krijg?

Ik dacht dat dit lag aan te weinig drinken, dit heb ik de afgelopen dagen juist goed in de gaten gehouden en dat is het niet. Thuis heb ik overigens (bijna) nooit hoofdpijn. Hier heb ik het juist ontzettend. Ik snap er ook echt niks van. Het enige verschil is dat thuis nooit de radio aan staat en hier altijd wel zachtjes. Maar dat maakt geen verschil denk ik

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K
Cryofiel
11 jaar geleden
Hebben ze huidsieren waarvoor jij allergisch bent?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee!

Antwoorden (8)

Mischien maakt de radio een toon die voor jou erg irritant is?
Dat had ik altijd met onze oude televisie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou ook aan de ventilatie kunnen liggen: oude(re) mensen zijn snel bang dat ze op de tocht zitten, en houden de boel daarom maar potdicht. Daarnaast kunnen bepaalde geuren (van boenwas, schoonmaakmiddelen, of gewoon de 'huisgeur') ook hoofdpijn oproepen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iedereen bedankt voor de plussen! Blijkbaar herkenbaar, en hebben meer mensen (groot)ouders die wat 'bedompter' leven... ;-)
Je zou kunnen kijken of er wel voldoende geventileerd word. Kan ook een rede zijn. Het zal niet aan opa en oma zelf liggen denk ik. Spanning onderling geeft ook hoofdpijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet te hopen, maar kan het aan een oude geiser liggen, zodat er altijd een beetje een gaslucht hangt.
Of gebruiken ze een petroleumstelletje.
Misschien hebben zij een gasstel en koken jullie thuis elektrich en kun je niet tegen dat gas.
Kijk of het gasstel zowiezo nog goed functioneert, misschien hangt er altijd een beetje gaslucht in huis.
Maar het kan ook door een beetje nuffe lucht zijn.

Ik kan het allemaal mis hebben natuurlijk, want misschien zijn het moderne grootouders in een nieuw huis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Los van fysieke oorzaken:
het zou kunnen zijn dat er (onbewust) een spanning bij jou 'heerst'. Misschien heel goed nadenken of er een bepaalde 'sfeer' in het huis hangt. Ik had een Opa en Oma die ALTIJD kibbelden met elkaar. Dit gaf ook een bepaalde spanning. Maar het zou ook iets kunnen zijn dat vroeger is gebeurt waar je nu geen herinnering meer aan hebt. Bepaalde geuren die typerend zin voor dat huis 'triggeren' deze spanning zonder dat je weet waarom.
11 jaar geleden
Staan er misschien bepaalde bloeiende planten in hun huis? Mijn vader krijgt barstende koppijn van gerbera's. Ik van de lucht van blauwe hyacinthen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als er bij oma en opa geen raam open staat i.v.m. kou of te veel herrie of bbq stank, dan heb je last van te weinig frisse lucht.
het kan ook dat je thuis altijd op je kamer zit te leren of aan de computer en dat je nu bij oma en opa steeds moet praten en bezig met hun bent.
en misschien hebben ze wel een luchtje in huis waar je niet tegen kan
of dat je allergisch bent voor iets zoals honden of kattenharen die je thuis niet hebt, huisdieren dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Roken je ouders of grootouders?
Als je ouders veel roken bij jou thuis dan rook jij met ze mee en als je dan bij iemand anders een aantal dagen verblijft die niet roken kun je heeeeeele lichte ontwenningsverschijnselen krijgen, dat is echt waar, dit is me verteld door iemand die mensen traint/helpt met stoppen met roken.

Anders om geld, dat als jij rookvrij woont en je grootouders roken in huis je ziek wordt door de rook die je mee inademt en hoofdpijn is daar een symptoom van.
Ik kreeg eerder toen er nog gerookt werd in discotheken altijd kopzeer van de sigarettenrook.

Anders is het antwoord over ventilatie naar mijn mening het Meest logisch.