Een willekeurige spier hoor je nooit kloppen. Er is maar één spier in je lichaam dat klopt en dat is je hart. Als je hart klopt wordt er bloed door je (slag)aderen gepompt. Dit gaat in hetzelfde ritme als het kloppen van je hart. Daardoor kun je slagaderen op verschillende plekken in je lichaam wel voelen kloppen (bv in je pols of hals), en als je je oren dichthoudt dan kun je dat kloppen zelfs horen.

Overigens zit er aan de binnenkant van je oor helemaal geen spier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klinkt eerder als een beginnende oorontsteking. Heb je ook pijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of misschien heb je gewoon wat te veel troep in je oor zitten waardoor het dicht is gaan zitten. Laat er even naar kijken door de dokter. Die kan het ook dieper in je gehoorgang schoonmaken als het nodig is. Niet zelf gaan proberen hoor!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je wanneer het begonnen is,bv je ergens druk over gemaakt ofzo?
Dat zijn trillingen die overgezet worden in beweging op uw gehoorbeentjes en daatdoor als geluid overkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is geen spier die klopt maar je hoort het kloppen van de slagaders,ik heb zelf ook sinds enige maanden dat ik het hoor kloppen naast mijn oor en in mijn hoofd zelf hoor.
Je kunt naar een kno-arts gaan,die kan een duplex echo aanvragen,dan kan er gezien worden of er sprake is van een slechte bloeddoorstroming,dit zou het horen kloppen kunnen veroorzaken.
Ook een versnelde bloedstroom kan dit veroorzaken,dit is bij mij het geval.
Ga eens langs de huisarts als het blijft aanhouden.