ik ben vaak duizelig, en heb dan ook last van misselijkheid. wat kan het zijn?

ik ben vaak ziek. áls ik dus ziek ben, heb ik last van misselijk en duizeligheid. heel irritant, want als ik dan duizelig ben, worden mijn ogen een soort van verlamt. ik kan niet zo goed meer zien, ik zie de heletijd vlekken voor mijn ogen en als ik opsta, word alles voor ongeveer 10 seconden paars. wat kan ik ertegen doen?

Toegevoegd na 59 seconden:
mijn ogen zijn verder perfect.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat zijn de huisartsen slecht zeg tegenwoordig... Dit soort vragen komen hier dagelijks langs, je zou toch denken dat een huisarts dit ook wel weet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De huisarts waar ik lid van ben, is idd slecht. ik heb hier al langer last van, en de 'raad' van mijn huistarts is rustig aan te doen. maar dit doe ik al maanden.
Ritsuka
11 jaar geleden
eet en drink je wel genoeg op een dag?
ben je al eens getest op bloedarmoede?
of iets anders wat in je bloed kan zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien kan het er ook aan liggen dat ik al vanaf mijn geboorte een hart afwijking heb?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zoek eerst een goede andere huisarts
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
duizeligheid en misselijkheid wijst op kortdurend zuurstoftekort. Vraag zondermeer een verwijskaart voor een cardioloog, lijkt me.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je je nu erger voeld als eerder is er vast wel een vervanger waar je langs kan gaan!
Meestal op de voicemail kun je horen waar je heen kan bellen.
Eventueel als het niet tw houden is naar huisartsenpost gaan!!
Suc6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het goed is ben je gisteren naar huisarts geweest (staat bij je reactie aan mij) Ben echt benieuwd hoe het nu gegaan is en wat hij gezegd heeft als oplossing, behandeling? Wil of kun je dat met ons delen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het Klinkt als een erg lage bloeddruk of iets met je evenwichtsorgaan. Absoluut naar de dokter gaan. (ik rijm niet expres hoor)

Antwoorden (5)

Dit is iets waar je echt mee naar de dokter moet gaan !
Wij kunnen hier heel veel bedenken,
zoals migraine of iets met je evenwichtsorgaan of wat al niet meer ,
maar dit is echt iets waar je niet mee moet blijven lopen als je het vaker heb...
dus...z.s.m. langs je huisarts !!
Succes en sterkte
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat je kunt doen is naar de huisarts gaan.
het kan iets aan het evenwichtsorgaan zijn, zo klinken je klachten.

Toegevoegd na 3 minuten:
ik zie bij de reactie dat je zegt dat je geen goede huisarts hebt, zoek die eerst en vraag het nog s na. 3mnd met deze klachten rondlopen is echt te lang
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn huisarts is i.v.m met privé redenen niet open tot maandag. Dus in de tussentijd zoek ik nog wel verder op wat het zou kunnen zijn waar van ik last heb. Toch bedankt. (:
Beste gast.
Hoe oud ben je.
Wat is leefpatroon.
Heb je een drukke baan,
of anders een druk leven.
Doe je aan sport.
Hoe is je conditie.
Die kan best goed zijn, ondanks een aangeboren hartafwijking.
.................en zo kan ik nog wel even doorgaan!

Wat mensen hier ook zeggen:
Niemand kan dat hier weten en alles wat gezegd wordt is gokken.
* Gokken naar bloedarmoede,
als je jong bent
* gokken naar storingen in evenwichtsorgaan, komt weer vaker bij ouderen voor.
* Een ontsteking van het labyrint
* De ziekte van Meniere geeft een structurele duizeligheid
* Een goedaardige tumor op de evenwichtszenuw
* Bewegingsonzekerheid
* En zelfs: structureel erg verstopte oren.
Misschien moet je die laten uitspuiten

............en zo zijn er nog meer mogelijke oorzaken.

Wij weten NIETS van jou.

Kijk in de bron.
Je kunt het artikel of die lijst ook printen en meenemen naar jouw dokter.
Als die niks wil onderzoeken, vraag dan een second opinion.
Ga eventueel naar een andere arts.
Vraag om onderzoek bij een neuroloog.

Doe iets constructiefs.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het kan van alles zijn.. als je genoeg internet doktert, vind je vanzelf ook iets ernstigs/levensbedreigends...

in andere woorden... ga naar je huisarts, deze kent je medische geschiedenis, heeft een opleiding, en de middelen om je bloeddruk te meten etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan van alles zijn!!

Ik raad je aan om NIET verder te zoeken op internet en hier te kijken wat je MISSCHIEN zou kunnen hebben!
Waarschijnlijk vind en krijg je antwoorden waardoor jij je zorgen gaat maken en je nog zieker gaat voelen.

Probeer vandaag rustig aan te doen en bel morgenochtend meteen je huisarts!

Veel sterkte!