Onder mijn wrat zit nog een wrat denk ik, kan dat?

Ik heb een tijdje terug bij de dokter een stikstofbehandelingetje laten doen en mijn wrat is vandaag van mijn huid 'af gevallen'. Echter, op het plekje waar de eerste wrat zat zit nu nog een wit puntje. Kan dit ook een wrat zijn of is dit wat anders?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me sterk dat er nog een wrat zit en denk daarom dat het iets anders is. Je vraag opzich is wel een goeie ;) +

Antwoorden (2)

behandel de wrat eens met een dun plakje van een aardappel, afdekken met een pleister en dagelijks vernieuwen. De wrat droogt heel snel in en je kunt er binnen een week vanaf zijn. Mijn dochter is op die manier van 13 wratten op haar voet afgekomen. Volgens de huisarts was hier niets aan te doen. Stikstof en allerlei tincturen hielpen weinig tot niets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kun er van uit gaan dat de wrat niet helemaal weg is.

De huid onder de voet is vrij dik. Als daar een wrat in zit is het moeilijk om die helemaal te bevriezen. De kou van de stikstof komt niet diep genoeg. Ook al omdat een voetwrat vrij groot kan zijn.

Ik had ook een wrat onder mijn voet. Die is meerdere keren met vloeibare stikstof aangestipt, maar het is niet gelukt om hem te verwijderen.

Daarna heeft de huisarts hem uitgelepeld. De wrat verdween maar er ontstond ernaast een nieuwe wrat. Blijkbaar is er een druppeltje bloed op de huid terecht gekomen.

Deze wrat heb ik weg gekregen door hem dagelijks aan te stippen met Formule W en elke paar dagen de kost die daardoor wordt gevormd met een eeltmesje weg te schrapen.
Dat is noodzakelijk omdat door de korst de vloeistof het levende weefsel niet meer kan bereiken.

Ik las ergens op het internet dat men tegenwoordig voetwratten afplakt met Ducktape. Daardoor verdwijnen de wratten. Het is niet duidelijk hoe dit mogelijk is maar het werkt blijkbaar.