wat is dat tussen me binnenste en buitense schaam lippen ?

Ik heb weleens last van van een soort substansie tussen me binnenste en buitense schaaplippen weet iemand wat dat is en hoe ik er vanaf kom? Ik schaam me er erg voor

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk is het de "eisprong" dus het eitje wat je lichaam verlaat als het niet bevrucht wordt.
Ziet eruit als dik slijm.
Dat heeft iedere vrouw elke maand (als ze niet zwanger is)
Soms merk je het niet en de andere keer is het heel duidelijk.

Toegevoegd na 12 uur:
Ja, ik had inderdaad niet aan de binnenste en buitenste schaamlippen gedacht , wat ik bedoel was uit de vagina.
Het is bij mij wel zo dat ik precies tussen de menstruaties in .. witkleverig slijm heb (zeg 2 vingerhoedjes)..dat strookte wat ik een keer op de MAVO had gehoord, dat dat het vrijgekomen eitje was.

Nu zijn jullie erg in de meerderheid, dus ik leg me dr gewoon bij neer hoor, dat jullie waarschijnlijk gelijk hebben :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is vast 'gewoon' afscheiding. Als je je iedere dag lekker douchet zou het binnen de perken te houden moeten zijn.
Het is niet gewoon als het erg sterk ruikt of niet wittig van kleur is. Bij twijfel even naar de dokter.
Alle vrouwen hebben het trouwens, de één meer als de ander. Google maar eens op 'witte vloed'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heet smegma. Het is een witte substantie die wordt aangemaakt op de geslachtsdelen van zowel mannen als vrouwen. Bij vrouwen ontstaat het in de plooien van de kleine schaamlippen en bij de clitoris en is er vaak nog bijmenging van talg uit de talgklieren in het vulva gebied.

Het aanmaken van smegma is een normaal verschijnsel. Gebruik in het genitaalgebied geen zeepproducten of andere reinigers. Gewoon onder de douche schoonspoelen is voldoende om het te verwijderen.