Ik heb last van rode, gevoelige, schilferige oogleden. Wat kan dit zijn?

Opvallend is dat het steeds terugkeert in de wintermaanden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (5)

Lijkt op een vorm van eczeem. Door de droogte en kou, kan je daar meer last van hebben. Als je even naar de huisarts gaat, kan hij het beoordelen en evt. een zalf voorschrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klinkt me heel bekend in de oren. Zogauw de blaadjes gaan vallen, wordt niet alleen de huid van mijn handen en voeten droger, maar krijg ik ook dezelfde klachten als jij op mijn oogleden. Gewoon een droge huid dus, veroorzaakt door veel binnen zitten in de drogere lucht van de verwarming. Laat de schilfertjes vooral voor wat ze zijn, anders gaat het van kwaad tot erger. Houd het verder goed vet met dagcreme voor jouw huidtype en doe dat 's avonds voor je naar bed gaat nog eens dunnetjes over met nachtcreme. Een vochtinbrengend maskertje wil ook nog wel eens wonderen doen. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk een droge huid geen zorgen;p probeer dermolin dat werkt bij mij heel goed. En je huid wordt er ook lkkr zacht van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zal vast last hebben van een droge huid. De Enydrial lijn van Roc is een hele fijne lijn speciaal voor de droge huid. Ze hebben dagcremes bodylotions en gezichtsreinigings producten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan een schimmelinfectie zijn (heb ik een jaar geleden ook gehad) of et is eczeem