ben je overhit als je drie liter water in twee uur drink en constant moet hoesten en fluimen uitbraken en je stem helemaal weg is anders is dus ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reddie
11 jaar geleden
3 liter water in 2 uur is redelijk gevaarlijk. Alle elektrolieten en andere stofwisselingsproducten raken sterk verdund waardoor je hele chemie in de war raakt.
De verschijnselen die je noemt zijn een voorbode van erger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, de verschijnselen van een H2O-intoxicatie...

Antwoorden (2)

Nee, je bent oververhit als je kerntemperatuur in je lichaam te hoog wordt, bijvoorbeeld 41 graden en je lichaam de warmte niet meer kwijt kan. Je transpireert dan meestal ook, dat is de manier waarop je lichaam de warmte kwijt wil raken.

Drie liter water drinken in 2 uur is wat aan de hoge kant, maar als je het over die twee uur spreidt kan dat geen kwaad.

Toegevoegd na 7 minuten:
Symptomen oververhitting:

- Heel erg warm zonder zweten als je geen zweet kan maken (bijv. heel hoge luchtvochtigheid of in warm water).

- Gloeiende huid, roodheid

- Snelle ademhaling (hier hoef je normaal niet van te gaan hoesten), de ademhaling wordt oppervlakkig.

- Snelle hartslag

- Bewustzijn verliezen, hallucineren

- Spierpijn

Tip: Neem na hevige inspanning in hitte niet koud water, maar warm water, bijvoorbeeld thee, maar een glas warm water is ook goed. Het klinkt misschien gek, maar dit helpt het beste tegen de dorst én om af te koelen. Als je heel koud water drinkt koelen de bloedvaten in de maag en darmwand af en gaan dichter in plaats van open. Je koelt dan af op de verkeerde plaats.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yep! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@warm water: Net als wanneer de motor van je auto oververhit dreigt te raken; ramen open zetten en verwarming op de hoogste stand.
Nee je bent dan niet oververhit maar het lijkt me,gezien je symptomen, dat er iets anders aan de hand is. Ik raad je daarom aan om morgen contact met je huisarts op te nemen. Sterkte
Groet vlindertje98