Gezondheidsklachten door zout inademen taboe of mogelijk?

Ik werk sinds 4 maanden bij een bedrijf waar ik zout inadem, Sinds een maand heb ik klachten van zeurend gevoel in mijn hals klieren.Heeft iemand enig idee dat dit veroorzaakt kan worden door het zout wat ik inadem? ook krijg ik af en toe een puistje en irriteert mij huid snel van het zout.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (3)

Mogelijk is het natuurlijk altijd en om die reden is het verstandig dit (ook) met je (huis)arts te bespreken.

Ik spreek echter uit ervaring, ik heb eind jaren '90 geruime tijd in een bedrijf gewerkt waar ik noodgedwongen ook (veel) zout inademde, maar het leek er in ons geval eerder op dat dat een positief gezondheidseffect had, bijvoorbeeld als je verkouden was, dan leek het sneller beter met je te gaan dan wanneer je niet werkte.

Uiteraard is het geheel denkbaar dat als je dit op een zuivere manier gaat testen het tegendeel blijkt van wat onze ervaring was, of dat blijkt dat individuele mensen hier inderdaad ziek van kunnen worden.

Laat het dus niet op zijn beloop en spreek met een arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zout inademen is op zich niet schadelijk, maar wel
de giftige stoffen binnenkrijgen die er eventueel aan kleven.

Bespreek het met een arts!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw baas moet adembescherming beschikbaar stellen.
Of het zout schadelijk voor je is of niet, doet er niet toe.
Zout hoor je niet in te ademen.
Bespreek het netjes en vriendelijk met je baas.
Voor een paar tientjes heb je al een heel behoorlijk luchtfilter / adembescherming.
Wat voor zout is het trouwens ?