Is er iemand die ervaring heeft met de vsm probiotica en pds?

Al jaren met tussenpozen last van buikpijn en opgeblazen gevoel in de rechterbuik. Ben nu begonnen met de pearls probiotica van VSM. Iemand ervaring?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
Wat zei de huisarts?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je darmen zijn uiterst gevoelig. Zelf aanklooien met spullen is niet verstandig . Vaak maak je het probleem groter.
Ga eerst naar de huisarts

Antwoorden (1)

Al die spullen van VSM zijn niet geschikt, voor als je al klachten hebt. Lees wat er staat op de VSM site.

"Door de inname van probiotica ondersteun je de opbouw van een evenwichtige darmflora. Je draagt bij aan een goede balans tussen gunstige en ongunstige bacteriën in de darmen. Hierdoor bevorder je een natuurlijke stoelgang, stimuleer je de spijsvertering en versterk je het immuunsysteem.

De positieve invloed die probiotica op de gezondheid kunnen hebben, wordt steeds breder bekend. Het gebruik van probiotische producten vertoont de laatste jaren een aanzienlijk stijgende lijn. Het meest belangrijk voor die goede invloed is natuurlijk dat de ‘goede’ bacteriën intact en in de juiste hoeveelheid aankomen in de darmen"

Even op een rijtje:
- je ondersteunt iets
- het draagt bij tot iets
- het bevordert iets
- het stimuleert de spijsvertering
- het heeft een positieve invloed

Met positieve invloeden, goede bijdragen, bevorderen, stimuleren etc, los je je klachten niet op.

Als je in de werking van dit soort spullen gelooft, dan moet je het gebruiken, ter voorkoming van klachten. Als je al klachten hebt, dan moet je geen VSM spullen gebruiken (VSM zal de eerste zijn die dat beaamt!) maar moet je overleggen met je huisarts!