Wat moet ik doen met pijn naast mijn oog?

Ik heb sinds een aantal dagen pijn, net naast mijn oog (buitenkant). Het is niet opgezwollen of rood, en ik verwachtte dat het wel weg zou gaan, maar het is erger geworden. Het doet enkel pijn bij knipperen, mijn ogen dichthouden en als ik het aanraak. Ik twijfel of ik naar de dokter moet gaan, want ik ga over twee dagen op vakantie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Ik zou hier altijd even mee naar de dokter gaan, juist omdat je ook op vakantie gaat.

Het zou namelijk ook het begin van een vervelende oogontsteking kunnen zijn die met medicijnen goed te verhelpen is.
Wanneer je er geen medicijnen voor gebruikt, kun je opeens hele heftige pijn in je oog krijgen krijgen die niet te harden is. (qua last die je er van hebt vergelijkbaar met kiespijn)
Dat wil je echt niet meemaken als je lekker op vakantie bent :)

Dit heb ik dus gehad en begon met pijn naast mijn oog en pijn rond mijn oog. Ik dacht toen ook, gaat wel over, maar daarna, oh jee joh! Wist niet dat je ogen zo'n pijn konden doen! Toen ik medicijnen had gekregen, zakte de pijn meteen af tot een aanvaardbaar niveau.

Nou, ik zeg niet dat het dit is, wel dat ik denk dat je het even het beste kunt laten nakijken. Beter nu even naar de huisarts, misschien wel voor niks, dan in je vakantie ineens met pijn zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ga voor de zekerheid even langs de huisarts, het zou bijvoorbeeld een bijholteontsteking kunnen zijn en dan is medicatie wel heel erg aan te bevelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je gewoon naar de huisarts gaan. Als t niks is l, is het niet erg. Maar als t wel wat is wel. Ga liever te vaak naar de dokter dan te weinig