Als een muggebult heel groot wordt, moet je daar dan mee naar de huisarts?

Ik ben gebeten door 2 teken en een gewone mug. Van de eerste teek heb ik totaal geen last gehad. Met kop en al weggehaald. De tweede teek heb ik ook met kop en al weggehaald maar dat werd een vervelende jeukende bult. Toen kwam de mug en die liet een bult achter die letterlijk meer dan 3 cm groot is. Normaal heb ik bijna geen last van muggenbeten op een klein bultje na. Moet ik me zorgen maken of gaat het weer weg zoals een normale muggenbeet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

Ja, ga naar de huisarts. Het kan zijn dat je Lyme hebt, een rode bult of rode kring is daar een teken van.
Ik had ook eens na een tekenbeet ineens een grote rode jeukende bult en heb toen van de huisarts voor de zekerheid antibiotica tegen Lyme gekregen.

Ga gewoon heen, vertel dit verhaal en laat de huisarts naar kijken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het kan ook een soort allergische reactie zijn, maar dergelijke zaken kun je beter door een medische professional laten beoordelen, in plaats van onbekende mensen op internet.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dit dan ook spoed? Of kan het tot maandag wachten?
Ritsuka
11 jaar geleden
als het echt Lyme is, kun je het beste zo snel mogelijk met de medicijnen beginnen. Ik zou dus nu heengaan, anders zit er een heel weekend tussen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Men weet vaak nog te weinig van de ziekte van LYME om zich zorgen te maken.
Ik zou direct naar de huisarts gaan en het voorleggen. Ik heb hetzelfde gehad, en moest een bloedonderzoek laten doen waar specifiek op Lyme werd gecheckt. ( geef dit wel aan dat je dat wilt) een tekenbeet moet je serieus mee omgaan).. Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een pechvogel ben je! Het is inderdaad wel een abnormaal grote bult voor een mug.Misschien toch beter om naar je huisarts te gaan maar aangezien het nu al weekend is wordt dat lastig. Je zou de eerste hulp of huisartsenpost kunnen bellen en uitleggen wat er aan de hand is dan zeggen zij wel wat je kunt doen of dat je beter toch langs kunt komen. In ieder geval veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag is of die grote bult echt van een mug is. Hoe weet je dat zo zeker? En hebben die twee teken op ongeveer dezelfde plaats gebeten als de mug? Overigens soms kan een muggenbeet inderdaad behoorlijk zwellen als het een beetje ontstoken raakt. Maar er zijn heel veel andere beestjes die ook kunnen bijten of steken en grotere of kleinere bulten veroorzaken. Houd wel in de gaten of er rond de plaatsen van de beten geen rode kring gaat ontstaan.