Ik sta sinds 2 jaren 6 dagen per week 20 minuten op een crosstrainer. Nu heb ik af en toe een stekende pijn in mijn rechterheup. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
elke dag dezelfde training is trouwens ook totaal niet effectief. Je lichaam went aan die beweging en het effect word minder. Het beste kun je elke keer dingen afwisselen, ene keer fietsen, dan eens zwemmen, dan eens lopen of crosstrainer, etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rustiger aan doen, lijkt me!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de reacties. Ik heb een kantoorbaan en zit veel en ben dus begonnen met de crosstrainer om mijzelf fitter te voelen. Dit is goed gelukt. Ik voel me fitter sinds ik het doe en daarom vind ik het lastig om er mee te stoppen. Ook vind ik het belangrijk om een slank tot normaal postuur te houden en door de crosstrainer en gezond te eten, lukt dit. Ik fiets daarnaast naar mijn werk en voldoe ruim aan de bewegingsnorm. Ik heb de weerstand van de crosstrainer lager gezet en ga een paar rustdagen in bouwen, dus niet meer 6 x per week, maar 3 x bijv.
Ritsuka
11 jaar geleden
Helemaal top, je lichaam heeft zeker voldoende rust nodig. Je kunt best meerdere dagen sporten, maar doe dan bijvoorbeeld maandag crosstrainer, dinsdag armspieren, woensdag buikspieren en dan donderdag weer crosstrainer. Zo krijgen je spieren genoeg rust en kun je toch nog sporten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste mensen, dank voor jullie reacties nogmaals..ik ben bij de chiropractor geweest. De pijn in de heup was uiteindelijk een bekken dat scheef stond. Dit is inmiddels rechtgezet en ik heb de stand van de crosstrainer een tandje lager gezet...nu gaat het goed! gelukkig maar.
Ritsuka
11 jaar geleden
Bedankt om het te laten weten, goed om te horen dat het nu beter gaat.

Antwoorden (2)

Ik zou even stoppen met de crosstrainer, en bij je huisarts of fysiotherapeut laten controleren of je heup niet overbelast is.
Ritsuka
11 jaar geleden
Inderdaad even naar de huisarts, zeker als het op een gegeven moment gaat doortrekken naar je bovenbeen. Ik had vergelijkbare klachten na lang op verkeerde schoenen (ballerina's) gelopen te hebben. De spieren in je liezen hebben een bovengrens betreft wat ze aankunnen. Overbelast je ze, gaat de bovengrens iets omlaag, waardoor je ze sneller overbelast enzovoorts. Werd bij mij door de fysio verholpen door massages. De eerste paar doen helaas wel gruwelijk pijn, maar dat gaat snel beter.